2008-03-22, 03:30
Bannlyst
Efter att ha fått reda på att dessa två som sköts i GBG var bosnier börjar jag undra om inte detta folkslag är överrepresenterade grovt i dödsoffer i sammband med kriminalitet?
Vi har b.l.a E.P som sköts i Malmö ( Av Dejan och Tiki, nej det är inte outing båda har förekommit flitigt med namn etc i efterlyst ).
Vi har R. som sköts i Rosengård i sin mercedes(?) vi har 2 fall i Landskrona, och nu detta.
Finns flertalet andra exempel detta är bara några.

Tragiskt i vilket fall som helst men jag tycker att det är underligt att vissa folkgrupper har mycket fler mördade trots att man inte är överrepresenterade i brottstatistiken.
Citera
2008-03-22, 04:04
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casanovan
Efter att ha fått reda på att dessa två som sköts i GBG var bosnier börjar jag undra om inte detta folkslag är överrepresenterade grovt i dödsoffer i sammband med kriminalitet?
Vi har b.l.a E.P som sköts i Malmö ( Av Dejan och Tiki, nej det är inte outing båda har förekommit flitigt med namn etc i efterlyst ).
Vi har R. som sköts i Rosengård i sin mercedes(?) vi har 2 fall i Landskrona, och nu detta.
Finns flertalet andra exempel detta är bara några.

Tragiskt i vilket fall som helst men jag tycker att det är underligt att vissa folkgrupper har mycket fler mördade trots att man inte är överrepresenterade i brottstatistiken.

du har fel. låter dejan och tiki kanske som bosnier?? dem är serber din mupp.
dessutom är dessa killar som blev skjutna geografiskt faktiskt från serbien sen han från malmö som blev skjuten, var det han som sköt sig själv eller var det serber som sköt han?? exakt! ta reda på lite fakta först innan du skriver, eller sluta spela dum.
Citera
2008-03-22, 09:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
du har fel. låter dejan och tiki kanske som bosnier?? dem är serber din mupp.
dessutom är dessa killar som blev skjutna geografiskt faktiskt från serbien sen han från malmö som blev skjuten, var det han som sköt sig själv eller var det serber som sköt han?? exakt! ta reda på lite fakta först innan du skriver, eller sluta spela dum.

Har du problem med att läsa din jävla mupp?
Dejan och Tiki MÖRDADE en bosnier.
Jag skrev inte att dom dog.
Gör om - gör rätt.
Citera
2008-03-22, 14:20
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casanovan
Har du problem med att läsa din jävla mupp?
Dejan och Tiki MÖRDADE en bosnier.
Jag skrev inte att dom dog.
Gör om - gör rätt.

haha måste faktist erkänna att du har rätt!
som du ser så var klockan efter 4
Citera
2008-03-22, 14:24
Medlem
nja dom är en stor folk grupp. ett par hundratusen här så att dom begår mer brott än irakier eller syrianer har jag svårt att se.

håller med om att det är lite väl mycke, är ju 15 år sen dom kom hit nu dom första som vi tog in i enorma mängder
(80 000 1993). dom borde ju assimilerats o blivit svenskar haha . eller hur?
Citera
2008-03-22, 14:35
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
nja dom är en stor folk grupp. ett par hundratusen här så att dom begår mer brott än irakier eller syrianer har jag svårt att se.

håller med om att det är lite väl mycke, är ju 15 år sen dom kom hit nu dom första som vi tog in i enorma mängder
(80 000 1993). dom borde ju assimilerats o blivit svenskar haha . eller hur?

men ts menade att dem blir skjutna/dödade och inte att dem gör det.
Citera
2008-03-22, 14:35
Medlem
MalakaPoustis avatar
har för mig att 24 åringen som blev skjuten i Åkeshov också va bosnier
Citera
2008-03-22, 14:51
Medlem
RonnyKålmans avatar
där ser man. räcker tydligen inte med att det dog redan 200k under kriget. skiten måste fortsätta här med.
Citera
2008-03-22, 23:08
Medlem
kanske är så att juggar håller på med lite "större" brottslighet oftast.

jag tycker inte det är överdrivet ofta man hör om juggar som begår småbrott på det viset som många araber eller somalier gör.
Citera
2008-03-22, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conando
kanske är så att juggar håller på med lite "större" brottslighet oftast.

jag tycker inte det är överdrivet ofta man hör om juggar som begår småbrott på det viset som många araber eller somalier gör.

Nej det är väl det som var min poäng, oftast får man intrycket av att araber albaner och afrikaner är grovt överrepresenterade i brottstatistiken jämfört med bosnierna, ändå kan jag på rak arm komma på 10 skjutna bosnier senaste 2 åren.
Citera
2008-03-31, 01:02
Medlem
Bosnies avatar
Hmm, jo det finns ett antal under sen 90 talet, men tror nog det finns fler mördade serber och iranier ( ? )
Citera
2008-03-31, 03:49
Medlem
Jag vet inte svaret, men kan spekulera:
Det har varit oroligt på Balkan länge, ett blodigt inbördeskrig på 90-talet då många kom hit till Sverige. Vet inte om jag kan kalla det kultur, men de är vana vid krig, vapen, våld osv på ett helt annat sätt än vi här i Sverige är.
När man väl kommit till Sverige, sätts man i förorter där många från ens hemland bor. Man får inget jobb utan erbjuds ett jobb inom den kriminella banan och vad har man för val?
Bara spekulationer som sagt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in