2008-03-22, 18:28
Medlem
von_Ss avatar
Nej jag kan inte min rockhistoria då rock är bland det sämsta man kan lyssna på enligt mig.

Bryr mig inte om kristna spelar metal. Men lyssnar inte på det. Det blir nån spärr som automatiskt gör musiken dålig om det är ett öppet kristet band.

Men om det nu gick rykten om att de gamla hårdrocksgrupperna var satanister så misstänker jag att det var kristna som spred ryktet?
Citera
2008-03-22, 18:30
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
And on the 8:th day GOD created rockn roll..

Det finns kristna inom alla former av musik och metal är inget undantag.
Du tror alltså att satan speciellt gillar metal? varför inte svår jazz eller Barthok?

Bland de bästa trummisarna inom hårdrocken finner vi tex Nicko MacBain och Tommy Aldrige, båda kristna.

Tommy.
http://www.youtube.com/watch?v=YJ8_4tVcH64&feature=related

Nicko.
http://www.youtube.com/watch?v=CgrquMycHGU&feature=related

Klart Satan gillar metal. De sjunger ju om honom.
Citera
2008-03-22, 19:03
Bannlyst
Ts läs på lite innan du skriver en troll tråd.

De tidiga rockgubbarna som deep purple, black sabbath mm var från början kristen rock som senare blev hårdare och kallades för satanistisk musik dels för att de klädde sig svart drack som svin och hade upp och nedvända kors på scen.

Det var inte för att de var satanistiska utan för att de ville chocka publiken få mer tittare. Som de flesta artister idag inte vill ha fildelning så ville dem oxå mer pengar.

Ta ett band som slayer där frontsångaren sjunker ex "god hate us all" går faktist i kyrkan nästan varje söndag.

Sen visst så finns det satanistisk metal fast den är oftast norsk.

Så summan av kadimumman så finns det kristen metal och även kristen satanistisk musik, just nu kommer jag inte ihåg gruppen.
Citera
2008-03-22, 21:05
Medlem
Ophes avatar
Förstår inte varför folk ska bry sig om vilken religion ett band/en musiker tillhör. Förstår ännu mindre att kan sitta och säga att man föredrar satanism framför kristendom. Religion som religion (eller livsåskådning beroende på hur man ser det), allt är lika mycket skit.

schill88: Kristen satanisk musik låter lite wierd, antar att du menar kristen black?
Citera
2008-03-22, 21:28
Medlem
OneUps avatar
Ta och lyssna på plattan Tourniquet - Microscopic View of a Telescopic Realm. De är kristna, men texterna är ändå bra gjorda och de spelar grymt bra. Vem fan bryr sig då om budskapet är kristet? Jag är 100% ateist.

Exempel på rader:

As the sunlight sets the clouds aflame, do you not wonder of how they
became?

If the monster lives in the depths of Loch Ness
And the Yeti prowls the nights in the Northwest
He is their Maker - both the Giver of Life, the quencher of strife
From the world's first dividing cell to the loneliest quarters of hell
Citera
2008-03-23, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ophe

schill88: Kristen satanisk musik låter lite wierd, antar att du menar kristen black?

Unblack Metal kallas det va? eller White metal? Där går nog fan gränsen!
Citera
2008-03-23, 01:20
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurgerDude
Unblack Metal kallas det va? eller White metal? Där går nog fan gränsen!

White Metal ska väl ha samma stil som black metal fast hylla kristendomen?
Citera
2008-03-23, 01:50
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Att dela in musikstilar genom budskapet är bland det töntigaste jag vet
Citera
2008-03-24, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schill88
Ts läs på lite innan du skriver en troll tråd.

De tidiga rockgubbarna som deep purple, black sabbath mm var från början kristen rock som senare blev hårdare och kallades för satanistisk musik dels för att de klädde sig svart drack som svin och hade upp och nedvända kors på scen.

Det var inte för att de var satanistiska utan för att de ville chocka publiken få mer tittare. Som de flesta artister idag inte vill ha fildelning så ville dem oxå mer pengar.

Ta ett band som slayer där frontsångaren sjunker ex "god hate us all" går faktist i kyrkan nästan varje söndag.

Sen visst så finns det satanistisk metal fast den är oftast norsk.

Så summan av kadimumman så finns det kristen metal och även kristen satanistisk musik, just nu kommer jag inte ihåg gruppen.
Allt denna människa någonsin har yttrat och någonsin kommer att yttra håller jag med om, troligen är det Jesus återfödd som jag citerar för det var så jävla smart och bra sagt.
Citera
2008-03-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Mjae, White Metal kan vara vilken slags metal som helst. Titeln är bara till för att vissa kristna vill visa att dom inte är ateister/satanister/djävulsdyrkare eller vad det nu än må vara, som många andra metal-band är.
Jag tror, är dock inte säker på, att musiken med texter inte behöver ha något med kristendom alls att göra.
Citera
2008-03-25, 18:49
Avslutad
Det här är roligt http://en.wikipedia.org/wiki/Antestor
Citera
2008-03-25, 19:21
Medlem
k0nungs avatar
jag skiter faktiskt i vad som growlas/sjungs i metal. bara det låter bra och inte töntigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in