2008-03-21, 20:58
Medlem
Jag läste förut en text på internet där en kille påstod att en människa normalt går omkring med ett halvt kilo bajs i magen som väntar på att få ta rektumexpressen ner i avloppet.

Min fråga är denna, Hur mycket bajs har man i sig en "normal" dag?
Senast redigerad av Schimpans 2008-03-21 kl. 21:24.
Citera
2008-03-21, 20:59
Medlem
nat0ns avatar
personligen har jag inget i magen
Citera
2008-03-21, 21:00
Bannlyst
är rätt säker på att jag inte heller har nått bajs i magen
Citera
2008-03-21, 21:27
Medlem
Fru Vs avatar
Det vanliga är att man bajsar ungefär 200g varje dag, om jag minns rätt. Det är ju svårt att definiera vad som är bajs - var i magen blir födan vi tuggar till välling bajs? Det är ju också beroende på vad du äter och i vilka mängder. Mycket fibrer gör ju att bajset blir mer.. omfångsrikt.

Vad som verkligen gör mig lite kryllig är att vi har ett kilo bakterier i tarmen. Är inte det lite otäckt?

Titta, en till bajstråd för mig
Citera
2008-03-21, 22:37
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Hur mycket bajsar en kvinna/man per dag?
Citera
2008-03-21, 22:40
Medlem
H.E.L.s avatar
Det torde vara olika från borde person och dag.

Ibland undrar jag om man är fylld med skit efter att ha bajsat 4 stora lass på en dag. O då snackar riktiga korvar.
Citera
2008-03-21, 23:10
Medlem
Blå Rutas avatar
Tänk också på att vätskemängden i det blivande bajset varierar en hel del under sin tur genom tarmen. Är först i tjocktarmen som det blir mer i fast form och ser ut som vi tänker oss det. Knappast så att vi har samma bajskorvsdiameter genom hela tarmsystemet på ett antal meter som det har när det väl pressas ut sista biten. Snarare lös massa som långsamt pumpas genom tarmarna med hjälp av muskulaturen. Snacka om förstoppning och svårigheter att få ut det om det hade "slutproduktkonsistens" hela vägen.

Så det hela varierar nog en hel del beroende på vad man ätit. Har du gått och lagt dig efter en rejäl pizza så har du förmodligen ganska mycket bajs på G på morgonen. Har du däremot haft ränneskita i en vecka så är det förmodligen ganska tomt i systemet.
Citera
2008-03-21, 23:21
Medlem
nacka_s avatar
jadu, vissa är ju fulla av skit, medans andra är ganska vettiga människor
Citera
2008-03-21, 23:24
Medlem
slabadans avatar
Jag är full med skit på måndagar innan då rekorderliga tömningssessioner brukar genomföras. Gissningsvis kan jag skita 1-2 KG en måndagsmorgon om det vill sig illa (eller väl kanske?)
Citera
2011-03-02, 14:56
Medlem
Blixt64s avatar
Svaret är enkelt. SKITMYCKET
Citera
2023-08-28, 20:16
Medlem
Var tvungen att testa i och med att jag har en helt ny fin våg. Efter toalettbesöket så var jag 950 g lättare.

Mängden som jag dumpade genom dajmkrysset kan jämföras med ett mjölkpaket eller 1 kg falukorv.
Senast redigerad av MedelJanne 2023-08-28 kl. 20:20.
Citera
2023-09-13, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedelJanne
Var tvungen att testa i och med att jag har en helt ny fin våg. Efter toalettbesöket så var jag 950 g lättare.

Mängden som jag dumpade genom dajmkrysset kan jämföras med ett mjölkpaket eller 1 kg falukorv.

Mitt rekord är 1,1 kilo. Nu är jag inte kvinna, men kändes som att jag gått igenom en förlossning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in