2008-03-21, 20:37
Bannlyst
Jag behöver hjälp med att formatera om datorn.
Jag hade en xp pro skiva att ändra en win98 dator så stod det efter install och om man trycker på "OK" så startar den bara om till samma sak.

C:\windows\system32\presetup.cmd - FILE NOT FOUND!
C:\windows\system32\setupORG.exe - FILE NOT FOUND!
(setupORG.exe -> Original windows setup.exe)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

POSSIBLE CAUSE:
1. "Presetup.cmd" not exist in the i386 folder on UXPCD.
"setupORG.exe" not exist in the i386 folder on UXPCD.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

2. Check your "Txtsetup.sif" in the i386 folder on UXPCD.

----Txtsetup.sif:----------------------------------------

[Source Disksfiles]
setupORG.exe=,,,,,,,2,0,0; must exist
presetup.cmd=,,,,,,,2,0,0; must exist

SETUP ABORT
OK
Citera
2008-12-01, 21:27
Medlem
Bump, Har samma problem.
Citera
2008-12-01, 21:55
Medlem
någon?
Citera
2008-12-01, 22:38
Medlem
_Egon_s avatar
Prova att boota från skivan istället så borde det fungera.

Man går in alldeles i början efter att man tryckt på knappen (startknappen på datorn) och väljer att man vill köra från skivan, ibland måste man gå in i BIOS och ändra boot ordningen. Ingen speciellt krånglig manöver dock.

Finns hjälp på Google för den som inte vet hur man gör orkar dock inte hitta nån bra guide...
Citera
2008-12-01, 22:43
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Egon_

Man går in alldeles i början efter att man tryckt på knappen (startknappen på datorn) och väljer att man vill köra från skivan, ibland måste man gå in i BIOS och ändra boot ordningen. Ingen speciellt krånglig manöver dock.

Finns hjälp på Google för den som inte vet hur man gör orkar dock inte hitta nån bra guide...

Orkar inte hitta en guide för att installera Windows XP? Är du på riktigt?
Citera
2008-12-01, 22:44
Medlem
Citat:

Försöker boota från Skivan men den där "Windows XP Proffesinal" saken kommer upp och får samma Felmeddelande. Har BIOS ordningarna med CD-ROM som 1:a.

Vad menar du med "Man går in alldeles i början efter att man tryckt på knappen (startknappen på datorn) och väljer att man vill köra från skivan"

Hur då?

Tacksam för svar.
Citera
2008-12-02, 16:38
Medlem
_Egon_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen

Orkar inte hitta en guide för att installera Windows XP? Är du på riktigt?

Hur vore det om du försökte hjälpa istället för att klaga på att vad det nu är du menar...

Citat:
Ursprungligen postat av PirateHook
Försöker boota från Skivan men den där "Windows XP Proffesinal" saken kommer upp och får samma Felmeddelande. Har BIOS ordningarna med CD-ROM som 1:a.

Vad menar du med "Man går in alldeles i början efter att man tryckt på knappen (startknappen på datorn) och väljer att man vill köra från skivan"

Hur då?

Tacksam för svar.

Hmm det ska komma upp typ "press any key to boot from cd" innan windows börjar ladda in sig. Annars är det fel någonstans.

Det med trycka på någon knapp menar jag att många har så att de kan välja i en "snabbmeny" med olika boot alternativ, jag har min på f12 men det varierar.
Citera
2008-12-02, 18:07
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Hur vore det om du försökte hjälpa istället för att klaga på att vad det nu är du menar...

Jag hjälper gärna och ofta personer som förtjänar att bli hjälpta. De som väljer att börja sitt inlägg med "orkar inte..." är inte av den sorten IMO. Vemfan tror de att de är? Jävla syltryggar som inte orkar kröka ett finger själva, men andra förväntas servera allt på ett silverfat. Om han ändå hade börjat med "jag har försökt, men ..." så hade läget varit annorlunda.

Vad är det för fel på dagens 16-åringar???
Citera
2008-12-02, 20:35
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xX_KiLLz_Xx
Jag behöver hjälp med att formatera om datorn.
Jag hade en xp pro skiva att ändra en win98 dator så stod det efter install och om man trycker på "OK" så startar den bara om till samma sak.

Förklara gärna lite närmare.

Du använde en xp skiva på en win98 dator för att ändra något?
Eller försöker du uppgradera/installera om till xp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in