2008-03-22, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Nej, jag tar den utan tvekan...
Självklart. Om personen upptäcker en skulle man ju just lämna tillbaka plånboken.
2008-03-22, 12:09
Medlem
Clit_Commanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rille54
Jag väljer nog altenativ A, eftersom att det är skillnad på datorvärlden och riktiga världen. Det vet du väll om?
Ja, det är okej att sno och göra andra olagliga saker i datorvärlden men inte i den riktiga världen. precis så är det!
2008-03-22, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clit_Commander
Ja, det är okej att sno och göra andra olagliga saker i datorvärlden men inte i den riktiga världen. precis så är det!

Exakt
2008-03-22, 12:17
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Jag väljer nog altenativ A, eftersom att det är skillnad på datorvärlden och riktiga världen. Det vet du väll om?
Såklart. Läs inläggen ovan så förstår du att jag gör det!

Fast nu ska jag inte gå mer off topic, ber om ursäkt.
2008-03-22, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Tack för din underbara syn på verkligheten. Hoppas du är skitbra på kampsport, har inbrottssäkert och brandsäkert hus/lägenhet annars förtjänar du det som kan hända.

Du vet rån, misshandel, inbrott och mordbrand händer ju så lätt nu för tiden.

Tack, tänkte precis på samma sak.

Citat:
Mja, så stor skillnad är det inte, nästan allt som görs ute på internet påverkar saker i "riktiga världen", som du kallar den.

Och dina argument var riktigt dåliga.
2008-03-22, 12:45
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjaphp
[...]argument var riktigt dåliga

Sänk förväntningarna. Du är på flashback.
2008-03-22, 13:06
Medlem
elsebasbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in_cold
Kul, men knappast allvarligt. Informationen som lagras där är knappast hemlig å skulle antagligen inte skapa en enda rubrik om det kom ut. Inte en jävel som bryr sig om vad vårat lilla sketna försvar pysslar med
Litet sketet? Sverige är världens åttonde största vapenexportör. Vi säljer vapen till länder som är i krig, USA bl.a. Det är möjligt att det inte finns nån information där som inte skulle skapat rubriker, men möjligheten finns och känns inte helt orimlig IMHO.

Men det intressantaste är väl ändå hur pass dålig säkerhet vår webb har, vilket verkar vara nåt VFH vill påpeka. Så kan inte alla sluta vara såna moraltanter. "Att det går" räcker som anledning, det ska inte gå, definitivt inte så lätt som det tydligen var.
Creds till VFH som släpper ut intrången de gör så de blir till nån nytta.

Edit: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2105593.ab
Senast redigerad av elsebasbe 2008-03-22 kl. 13:09.
2008-03-22, 13:06
Medlem
Wojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjaphp
Tack, tänkte precis på samma sak.

Mja, så stor skillnad är det inte, nästan allt som görs ute på internet påverkar saker i "riktiga världen", som du kallar den.

Och dina argument var riktigt dåliga.

Med tanke på att ca. 50% av medlemmarna på flashback olyckligtvis är runt 15, så kan man inte förvänta sig mer.
2008-03-22, 13:14
Medlem
Fan vad grymmt!! Sjukt imponerad..Snyggt jobbat.

/Jesper
2008-03-22, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elsebasbe
Litet sketet? Sverige är världens åttonde största vapenexportör. Vi säljer vapen till länder som är i krig, USA bl.a. Det är möjligt att det inte finns nån information där som inte skulle skapat rubriker, men möjligheten finns och känns inte helt orimlig IMHO.
Sen sköter ju inte FMV den exporten. Du får skilja på försvarsmakten och försvarsindustrin.
2008-03-22, 14:29
Medlem
mrhenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsebasbe
Men det intressantaste är väl ändå hur pass dålig säkerhet vår webb har, vilket verkar vara nåt VFH vill påpeka. Så kan inte alla sluta vara såna moraltanter. "Att det går" räcker som anledning, det ska inte gå, definitivt inte så lätt som det tydligen var.
Creds till VFH som släpper ut intrången de gör så de blir till nån nytta.

Du menar att VFH gör försvaret en tjänst genom det här? I så fall måste jag måla upp ett scenario. Eftersom Sverige är ett väldigt öppet land så är det lätt att kolla vem som är Överbefälhavare och var han bor. Säg att jag fixar fram ett gevär och helt enkelt skjuter ÖB. Då har jag visat på att det är alldeles för dålig säkerhet kring våra högt uppsatta militärer. Har jag också gjort försvaret en tjänst då?
2008-03-22, 14:38
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrhenko
Du menar att VFH gör försvaret en tjänst genom det här? I så fall måste jag måla upp ett scenario. Eftersom Sverige är ett väldigt öppet land så är det lätt att kolla vem som är Överbefälhavare och var han bor. Säg att jag fixar fram ett gevär och helt enkelt skjuter ÖB. Då har jag visat på att det är alldeles för dålig säkerhet kring våra högt uppsatta militärer. Har jag också gjort försvaret en tjänst då?

skillnaden är att den metaforiska ÖB inte dör i verkligheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in