2008-03-21, 12:59
Medlem
kornfields avatar
((bäst att påpeka att jag har sökt lite, men antingen inte får några träffar alls eller så öser det på med trådar))

Jag har noterat att vissa andra forum har möjligheten att kryssa i sitt kön (och därmed får en manlig eller kvinnlig ikon jämte sitt nick), och då jag ofta hänger på R&S/E&S så skulle det vara skönt/kul att kunna se vilka användare som har vilket kön (inte alltid man vet om det, och inte alltid användare skriver ut det).

Sen är jag väl medveten om att det kan missbrukas, men det är väl något man får ta tyvärr.
(Det brukar väl styra upp sig)

Om inte annat så skulle det vara kul med en diskussion om detta bör finnas eller inte.

Kille/Tjej/Okönad hehe
Citera
2008-03-21, 13:08
Medlem
Jack BauerCTUs avatar
Ja det vore en bra idé. Och finns det folk som inte vill tala om vilket kön de är så kan det ju finnas en tredje ikon för dem.
Citera
2008-03-21, 13:10
Medlem
VampyyRs avatar
Jag tycker också iden verkar vara helt okej
Citera
2008-03-21, 13:12
Medlem
kornfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack BauerCTU
Ja det vore en bra idé. Och finns det folk som inte vill tala om vilket kön de är så kan det ju finnas en tredje ikon för dem.

Ja, självklart, sen hur en "okönad" ikon ska se ut låter jag någon annan ta reda på hehe

Citat:
Ursprungligen postat av VampyyR
Jag tycker också iden verkar vara helt okej

Tackar för stödet

Ja liksom, det finns ju inget ont med idéen (väl?), dom som inte vill outa sig så mycket kan ju (automatiskt) välja "okönad".

Och folk som är barnsliga och väljer andra könet för att leka är ju inte heller något direkt problem, sådana människor märker man av ganska snabbt och sorterar till "idioter-jag-inte-läser-inlägg-av"-facket
Citera
2008-03-21, 13:14
Moderator
Humbugs avatar
Det funkar inte så bra ihop med tanken på anonymitet, tror jag.
Sen är det väl egentligen inte så viktigt vilken kön den man debatterar med har. Jag tror snarare att det skulle förstöra en del i diskussionerna, för att inte tala om alla "tar du den i 2:an"-kommentarer som skulle uppkomma så fort en kvinnomärkt kvinna äntrar tråden.

...men jag är nog lite tråkig..
Citera
2008-03-21, 13:26
Medlem
kornfields avatar
Njaa, något problem med anonymitet blir det ju inte, man väljer själv om man vill outa det eller inte.

och om folk här vet om man är kille/man eller tjej/kvinna förändrar ju inte mycket.

"Jaha, Majsfält är en kille, jag tror jag vet vem det är..."

Det med kvinno-grejen är nog en risk
Så jävla tråkigt att folk (barnsliga killar) blir såna jävla nötter bara för att det är anonymt och över internet
Fast samtidigt tycker jag det fungerar fint på de andra forum som här det sådär, och stämningen/nivå-av-mogenhet på detta forumet är ju inte så jädra dåligt ändå - kan nog bli lite kaos och barnsligheter i början, men tror det lägger sig ganska snabbt.
Citera
2008-03-21, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Det funkar inte så bra ihop med tanken på anonymitet, tror jag.
Även om det är frivilligt?
Citera
2008-03-21, 13:32
Medlem
PiLLerILLers avatar
Sorry trådskaparen, men det låter som om du bara vill veta vilka du skall skicka kukbilder till.
Citera
2008-03-21, 13:42
Medlem
ischs avatar
Tycker att kön är totalt ointressant när det kommer till saker som diskuteras här. Vi är ingen community skapat för att du skall kunna ragga loss på utan ett diskussionsforum. Är man sen inte helt tappad och läser lite i forumet så skapar man sig rätt snabbt en bra bild av hur användarna är.
Citera
2008-03-21, 13:43
Medlem
kornfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiLLerILLer
Sorry trådskaparen, men det låter som om du bara vill veta vilka du skall skicka kukbilder till.

Hahahaha, nej, jag har (faktiskt!?) inget intresse av det, men är sant, det är ju ett problem till med funktionen...

(Kanske borde starta en tråd i R&S där man frågar sig varför kvinnor ska bli så jävla attackerade och dåligt behandlade på internet (alt. varför dom får extra respekt och "rosor" för att dom är just kvinnor... på internet...)

Citat:
Ursprungligen postat av isch
Tycker att kön är totalt ointressant när det kommer till saker som diskuteras här. Vi är ingen community skapat för att du skall kunna ragga loss på utan ett diskussionsforum. Är man sen inte helt tappad och läser lite i forumet så skapar man sig rätt snabbt en bra bild av hur användarna är.

Jodå, jag har ganska bra koll på det, men det händer lite då och då att jag blandar ihop användare och/eller blir fundersam på om den användaren är kille eller tjej (eller helt enkelt inte känner till det).

I-landsproblem...
Citera
2008-03-21, 13:58
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenFantasi123
Även om det är frivilligt?

Jag tycker det känns lite som raka motsatsen till forumets idé, även om det är frivilligt, fast det är min åsikt.. Känner man som användare att man öppet vill gå ut med sitt kön så ska jag inte vara helt avig..
Citera
2008-03-21, 14:21
Medlem
kornfields avatar
Tänkte det skulle kunna vara en skön funktion för oss med guldfiskminne/teflonminne

Eller så får jag helt enkelt ta mitt i-landsproblem och köra upp där solen inte skiner, och köra med ett textdokument där jag fyller i de användare jag vet har vilket kön
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in