Jag fick tydligen ett virus (mitt virusskydd/brandvägg) upptäckte en dålig fil och protesterade, men jag kunde inte ta bort eller "hela" filen, det gick inte.
Allt körde på ett tag som vanligt och sen vips - datorn frös up. Startade om datorn, körde lite grann, sen helt plötsligt fryser den igen.
Man kan inte röra musen eller någonting, allt är stilla. Sedan när jag startar up datorn igen så är det så att den oftast fryser direkt då operativ systemet är igång, alltså så fort man har markerat sin användare och datorn börjar tänka.
Jag trodde det var något hårdvarufel efter ett tag, eftersom jag kan vara inne några minuter längre ifall jag väntar någon dag och sen startar up, kanske den blir för varm och lägger av därför.
Men jag tror nog fan det var det där viruset för nu är jag inne på felsäkert läge och här fryser den aldrig upp sig. Men upplösningen gör mig galen och man kan inte lyssna på musik eller se film. Synd att jag nonchalerade vad viruset/filen hette när datorn väl reagerade. Jag testade att återställa till en tidigare punkt men det hjälper ej.
Någon som har en idé om vad annat man kan göra här i fel säkert läge? Alla saker funkar ju inte här, som att använda det virus skyddet jag har för att söka igenom datorn.
Tur att jag har XP recovery disc och drivrutinerna till datorn.. men jag har laddat ner så många säsonger av mina favorit serier som jag inte här sätt än =(
There must be another WAY? Och sen måste man installera Service pack 2 och massa skit...
Var så länge sedan jag formaterade, någon som har en xp guide till det? Kommer ihåg att jag satte i skivan när jag starta datorn och tryckte på någon knapp, sedan följde jag bara inställningarna. Men en guide skulle vara uppskattad
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!