Vad betyder "otrogen"? Är det något slags hormon? Påminner om något jag hörde talas om fanns i "parreationsåldern", vilken för övrigt lär ha infallit strax efter bronsåldern.
Jag anser att det är den mentala otroheten som gäller.
Du kan nätflirta, cybersexa eller cyberfödabarn hur mycket du vill, så länge du inte sätter det före ditt förhållande.
Jag skulle vilja säga att gränsen för otrohet ska sättas av parterna i ett förhållande och inte av några allmänna moralnormer.
Det blir alltså inget allmänt rätt och fel utan var och en sätter sin personliga gräns.
För min del är nätflirter och cybersex inte mera otrohet än att titta på en porrfilm eller läsa en sexnovell.
..men om någon har cyber sex..och sedan går o lägger sig med flickvännen..och hon tror att det är hon som han tänder på..när det i verkligheten var en okänd tjej på nätet som kåtade upp honom?..är man otrogen då?..(samma sak gäller ju tvärt om..hon har cybersex och sedan väcker upp pojkvännen kåt som fan..*skratt*..har hon då varit otrogen när det inte var pokvännen som kåtade upp henne?..)
..ja men Lady..om det gällde dig själv..om gubben din kryper ner i sängen och är vrålkåt..och låter dig tro att det är dig han är kåt på..men sanningen är en annan..skulle du skita i det då?..spelar det ingen roll för dig?..
Är man otrogen på nätet så är man "virtuellt otrogen". Sen vilket värde man lägger i det är upp till var och en. Och kan man överhuvudtaget vara virtuellt otrogen?
Jag vet inte. Men jag antar att man blir lika sårad oavsett..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!