Citat:
Ursprungligen postat av musli
Nu kommer hälften av er att skrika "sök på forumet eller googla", men det har jag redan gjort.
Jag vill få bort papperskorgen från mitt skrivbord och gärna kunna lägga den i mina dokument eller liknande. Alltså vill jag inte använda mig av "högerklicka på skrivbordet - ordna ikoner efter - kryssa ur visa skrivbordsikoner" då allt annat som jag vill ha på skrivbordet försvinner. Jag kan ej heller använda mig av "start - kör - skriva GPEDIT.MSC" för det fungerar bara på XP Profesionall, vilket jag inte har och orkar inte byta till just nu för att få bort en papperskorg på skrivbordet.
Så hur gör jag för att få bort skiten? Kom inte och föreslå med massa program som jag måste ladda ner och köra bara för att få bort en jävla papperkorg, för det måste ju finnas något lätt sätt?
Start -> Kör -> Regedit -> Glid in i "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows \
CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace" -> Ta bort mappen "{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}"
Kan hända att du måste starta om maskinen för att papperskorgen ska försvinna.
Se till att spara skiten först! Det gör du genom att högerklicka på mappen och väljer "Exportera".