2008-03-20, 08:24
Medlem
Oskiss avatar
Tnkte frga om ngon vet om hur det ligger till med SP1 och anvnda olaglig kopia, jag har en typ Microsoft Vista Ultimate x86 Januari eller ngot kallades den p en torrentsida, hur blir det nr man installerar SP1? eller finns det ngon lsning fr detta? vill ju inte precis att datorn ska bli "sprrad"

Citat:
Uppdaterad version av antipiratverktyget Windows Genuine Advantage, som nu upptcker OEM BIOS-activation och Grace Time-exploit.
Citera
2008-03-20, 09:13
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskis
Tnkte frga om ngon vet om hur det ligger till med SP1 och anvnda olaglig kopia, jag har en typ Microsoft Vista Ultimate x86 Januari eller ngot kallades den p en torrentsida, hur blir det nr man installerar SP1? eller finns det ngon lsning fr detta? vill ju inte precis att datorn ska bli "sprrad"

Jag testar just nu att installera den. terkommer med besked

Edit: Mste dra till jobbet nu dock, och den verkar inte hinna bli klar innan.
S fr inte veta frrn ikvll hur det gr hr.
Senast redigerad av ^Eaz 2008-03-20 kl. 09:16.
Citera
2008-03-21, 23:09
Medlem
Str infr exakt samma dilemma, borde det inte vara att bara tanka hem sp1 frn http://www.microsoft.com/downloads/d...DisplayLang=en
och installera det?
Citera
2008-03-25, 11:09
Medlem
Gameplayers avatar
Microsoft har ju sagt att SP1 ska stoppa de tv sorters crackar som finns. De som kr med OEM BIOS crack, ska tydligen drabbas av "genuine advantage" skiten efter 15 dagar. Detta lter ocks ganska skrmmande:

Citat:
"It's important to note that this update does not disable the exploits it finds," said Kochis. "It simply alerts customers that exploits exist." At the same time it rolls out the crack-detection update, Microsoft will also post a separate removal tool for download, Kochis added. "In the future, we will integrate the removal of the exploits with the detection," he said.

http://www.computerworld.com/action/...ntsrc=hm_topic

Sjlv kr jag Vista Ultimate med Paradox OEM BIOS. SP1 har dykt upp nr jag kollar i Windows update, Jag har dock inte vgat installera den n.

Det jag undrar r vad som kommer att hnda nr jag gr det? Kommer WGA att brja stra sig? P en sajt str detta:

Citat:
To test out the cracks I installed a fresh copy of Vista Ultimate (without SP1) in a virtual machine. I then used the Paradox OEM BIOS emulation to crack Vista, and it worked without hesitation. After that I installed Vista Service Pack 1 on the computer, and about an hour later I was presented with a deactivated Vista Ultimate SP1: "15 days to activate. Activate WIndows now."

My initial though was that Microsoft did it, but like any other pirater I wasnt about to give up. I tried reapplying the Paradox OEM BIOS crack, but it just wouldnt work. Within minutes of searching I found another OEM BIOS emulation called Vista Loader. I deactivated the previous crack that I had just tried and fired up Vista Loader. I restarted my computer and you can imagine how surprised I was to see this: "Windows activated".

http://www.mydigitallife.info/2007/0...and-activator/

Drfr vet jag inte om jag ska chansa att lgga in den och se om det funkar. Om det inte funkar kan jag dock avinstallera Paradox OEM BIOS.

http://www.mydigitallife.info/2007/0...and-activator/

Eller borde avaktivera den redan innan jag lgger in SP1? Sen finns ju Vista Loader men den verkar bkig att installera. Ngon som kan frklara nrmare hur man gr och var man hittar senaste versionen?

http://keznews.com/2890_Vista_Loader...Crack_Emulator

Ngon annan har kanske fler tips?
Citera
2008-03-25, 11:32
Medlem
Vrvhls avatar
Jag har installerat SP1 p fljande piratkopia:
Microsoft.Windows.Vista.Ultimate.x64.Integrated.Ja nuary.2008.OEM.DVD-BIE
Och det r inga problem hittils, windows r fortfarande aktiverat och Dell-loggan ligger kvar under systemegenskaperna.
Citera
2008-04-16, 16:49
Medlem
Oskiss avatar
Jag kr med Microsoft.Windows.Vista.Ultimate.x86.Integrated.Ja nuary.2008.OEM.DVD-BIE

Jagvet inte om man vger, SP1 till svenska finns ju nu

http://www.microsoft.com/downloads/d...a-09146a0ba746

Vgar man? =0
Citera
2008-04-16, 17:03
Medlem
Midsummers avatar
Har installerat Vista SP1, inga problem, helt crackat osv. Frstr inte er mesar varfr ni inte skulle 'vga' installera Sp1? Vad har ni att frlora?
Citera
2008-04-16, 17:04
Medlem
exxets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsummer
Har installerat Vista SP1, inga problem, helt crackat osv. Frstr inte er mesar varfr ni inte skulle 'vga' installera Sp1? Vad har ni att frlora?

Att du inte kan anvnda operativsystemet?
Jag hller ocks p att installera p mitt crackade Vista nu. Fr se vad som sker.
Citera
2008-04-16, 20:29
Medlem
Borghrails avatar
Enligt div. informerade it-siter skulle M$ kra den snlla linjen och inte "snka" en piratkopierad version, bara typ gra bakgrunden svart var 30:e minut samt pumpa ut lite ballongrutor om hur du "uppgraderar" din troligen falska licens till en kta. M$ rknar nog att en piratkrare kan(?) vara en presumtiv licens-kpare - om han r njd med det han har...
Citera
2008-04-16, 20:34
Medlem
i.b.ms avatar
Fr mig fungerade uppgraderingen perfekt, har en OEM piratversion frn i somras som jag uppgraderat med alla patchar som har kommit sedan dess.

Enda problemet jag hade var att mitt ljud frsvann, men efter att ha letat lite p ntet s hittade jag nya fungerande drivrutiner och d gick det bra. Det krvs dock att man har minst 4 GB ledigt p bootpartitionen fr att kunna installera SP1an s jag fick flytta bort en del ISO filer till en annan partition.
Citera
2008-04-21, 21:08
Medlem
Alla verkar sga olika, ska man vga tanka sp1? Nn nmde i min trd att man ska installera nt program frst innan man tankar sp1 men vet nn vad han snackar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in