2008-03-20, 04:05
Medlem
Hade tänkt dra igång min första odling, en Swiss Miss odling utomhus nu när det vankas sommar och skulle vilja ha några tips/info om denna.

"A mix of a very early skunk and a hearty strain Nepal"

1: Hur hög blir den på ett ungefär?

2: Hur många G kan jag vänta mig att få ut på 10st fröer? (vissa blir såklart hanar men på ett ungefär)

3: När ska jag plantera dom och när ska jag skörda?

Lite info om den:
Swiss Miss can withstand cool high altitude nights. Swiss Miss is mold resistant and can withstand heavy night time condensation. This plant is perfect to cultivate where growing seasons are shorter and colder Swiss Miss is a light smoke with a pleasant skunky flavour.

---------------------------------------------------------------

Eller så hade jag tänkt dra igång en Early Misty utomhusodling.

Lite info:
Early Misty, White Widow’s sister in an earlier maturing version. Misty has a We have taken our famous Misty and crossed it with a super early skunk. Early Misty is our strongest outdoor variety. Early Misty stays low and has wide leaves. Early Misty stand low temperatures and is pest resistant. Some plants give almost a coffee scent when cured properly.

1: Hur många G kan jag räkna med att få ut på ca 10 frön?

2: När ska jag plantera dom och när ska jag skörda dom?
Senast redigerad av Socialbidraget 2008-03-20 kl. 04:28.
Citera
2008-03-20, 09:50
Medlem
professor_knass avatar
Det är helt, helt omöjligt att säga hur mycket du kommer få ut på en utomhusskörd. Det är svårt nog att säga hur mycket någon kommer få ut inomhus, och utomhus är det många fler variabler.

Däremot så kan jag säga dig att det är en bra idé att sätta dina frön inomhus först, och plantera ut de små liven i början av maj. Skördar gör man i sverige så sent som möjligt så att de ska hinna mogna, men innan vädret tar kål på dem. I september vanligtvis.
Citera
2008-03-20, 09:54
Medlem
words of minds avatar
Plantera ut dom när vädret har blivit stabilt och temperaturen inte understiger +10 på natten ungf.

Skörda dem när dom är mogna så att säga Omöjligt att säga "skörda dom när halva antalet pistillerna har blivit bruna" då dom kan brännas på solen osv.

Du kommer att se när ditt gräs är klart! Du har väll sett buds förut ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in