2008-03-19, 23:52
Medlem
Jüggernauts avatar
Vi talar alltså om kaffe som kan inhandlas i Svenska butiker, självfallet. Smaken förekommer mig inte. Jag vill åt koffeinet, vilken sort innehåller mest?
Citera
2008-03-20, 00:10
Medlem
Dengues avatar
Om nu smaken inte spelar någon roll kan du väl köpa koffeintabletter på apoteket?
Citera
2008-03-20, 00:18
Medlem
quaertys avatar
Hur som helst så ska du satsa på en sort gjord på 100 procent robustabönor då de håller en högre koffeinhalt. Och eftersom smaken inte spelar någon roll så kan du ju brygga ditt kaffe riktigt tjockflytande starkt.

Om inte det duger så håller jag med föregående talare, då kanske koffein i tablettform är din pryl.
Citera
2008-03-20, 00:52
Medlem
Jüggernauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengue
Om nu smaken inte spelar någon roll kan du väl köpa koffeintabletter på apoteket?

30 stycken 100 mgs för 40 kronor.

Det är 3 gram för 40 kronor.

Visst borde man kunna få ner priset på koffein lite mer genom att brygga det som dryck?

Var inhandlar jag starkare koffeintabletter?
Citera
2008-03-20, 09:43
Medlem
tetZIXs avatar
Vet att du specificerade bryggkaffe, men en http://en.wikipedia.org/wiki/Moka_Express kan vara värd att pröva, om du inte redan har. Enkel att använda och billig i drift. Espressomalet används, dock.

Resultatet blir ett mellanting mellan riktig espresso och bryggkaffe. Då extraktionen av ämnena i kaffebönan är mer effektiv i en espressomaskin, och Moka-pannan tyligen har lika bra "extraction ratio" av t.ex koffein, kan det ju vara värt att prova. Om det är koffeinet du är ute efter, dvs.

Köper inte kaffe till vår Moka på t.ex. ICA, så jag vet inte om det finns i vanliga livsmedelsaffärer. Godast brukar dock bli att få färskmalet från någon lokal handlare.
Citera
2008-03-20, 11:21
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jüggernaut
30 stycken 100 mgs för 40 kronor.

Det är 3 gram för 40 kronor.

Visst borde man kunna få ner priset på koffein lite mer genom att brygga det som dryck?

Var inhandlar jag starkare koffeintabletter?

Tränings-affärer, tex Gymgrossisten.

http://gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_artikel&artnr=783

Tre gram för knappt 12:-. Mycket billigare än kaffe.

Edit: Funkar inte att länka. Sök på "caffeine alert".
Senast redigerad av WaR 2008-03-20 kl. 11:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in