Vilka bröst? (silikon-bilder)
Klart att man kan få halvstora bröst om man ligger i. Men den där killen i Plastic Fantastic opererade brösten för att han tyckte att det gick så mycket tid åt att träna på gymmet för att få fina bröstmuskler... Som sagt det får ju stå för honom. Men därmed är det inte sagt att det är kul att stå på ett gym och pumpa, personligen tycker jag att det är ganska intelligensbefriande att gå till ett svettigt gym och lyfta vikter, har fått för mig att ju mer muskler desto mindre hjärna :-)
Det finns säkert fall där man blir överviktig p.g.a felaktig kost, men i grunden är det inte kosten det är fel på utan just att man lider av sjukdomen "fetma". Fetma är ju en av nutidens störta folksjukdom.
Jag känner många människor som har normala kostvanor men som ändå går upp i vikt, tydligen ska dessa personer ha någonslags oblans i deras ämnesomsättning.
De människor som är överviktiga och som inte lider av fetma, har ju andra orsaker. En kan ju vara att dom lider av dåligt självförtroende som leder till att dom måste "tröstäta". Ganska tragiskt egentligen att det måste vara så..
Jag såg en intervju för ett tag sedan med världens starkaste man, Magnus Samuelsson.
Reporten frågade Magnus hur många hamburgare han kunde äta och Magnus svarade:
-Hamburgare är skräpmat... Man blir det man äter.
Tyckte jag var bra sagt, synd bara att skräpmat måste vara så gott. :-D