2010-01-27, 14:18
Medlem
nej det stämmer absolut inte att tramadol skulle vara någon blockerare för någon annan opiat! Annan sak e de ju giv med subutexet som innehåller naloxon samt e en antagonist.
men tram e ju schysst o boosta alla opiater med om man nu inte har tillräckligt av ena sorten för o må som man önskar..Allt väl!
Citat:
Ursprungligen postat av MassaGrejer
Stämmer detta?!?
Jag vill för en gångs skull få ett bestående svar på denna fråga!
Får alltid olika svar...
Citera
2010-02-11, 19:56
Medlem
min bästa vän blev påtvingad metadon av sin man hon avled 3 barn blev utan mamma ..varför ??
Citera
2010-02-11, 19:58
Medlem
Försök sluta med fanskapet titta på vad som hänt min bästa vän
Citera
2010-02-11, 20:22
Medlem
AntiAliass avatar
Tror verkligen inte att det skulle vara några problem att blanda metadon och tramadol.
Metadon går ju att blanda med de flesta opioider. Just i tramadolfallet är jag inte hundra procent säker såklart eftersom den är lite speciell men den som säger att t ex det inte skulle kunna gå att ta morfinbaserade opioider och metadon samtidigt göre sig icke besvär med medicinska termer och struntsnack för av egen och empirisk erfarenhet vet jag att det är fullt möjligt att ta båda.

Citat:
Ursprungligen postat av MinMalin
Försök sluta med fanskapet titta på vad som hänt min bästa vän

Dina inlägg är helt offtopic och hör inte hemma i detta forumet. Hur ska vi kunna svara på varför din vän blev itvingad metadon av sin man?

Metadon är det närmaste en mirakelmedicin man kan komma. Vet många som hade varit döda idag om metadon inte funnits. Och jag går kanske själv på metadon anting i programmet eller illegalt om några år..för om jag fortsätter med heroinet kommer jag nog inte leva till min 30-års dag. Hade jag haft metadon däremot hade jag kunnat leva ett värdigt, normalt liv.

Fler människor borde släppas in i metadonprogrammen i Sverige, det borde åtminstonde vara lika enkelt att få som subutex tycker jag. Det är människor liv det handlar om..tänk så många människor som står i kö i evigheters evighet för att kunna ställas in på metadon men överdoserar innan pga trög vårdbyråkrati och oförstående, orealistisk narkotikapolitik i Sverige.
Citera
2010-02-26, 13:07
Medlem
grappens avatar
Jag har fått i mig 10-15mg metadon och 5mg Zolpidem.
Kan det vara farligt att fylla på med 250mg tramadol?

Jag hade inte mer metadon nämligen, annars hade jag självklart tagit det.
Min tollerans är ganska låg just nu.

Mvh grappen
Citera
2014-11-16, 05:51
Medlem
roligpojkejapps avatar
Tycker mig fortfarande vara osäker efter att ha läst alla inlägg i tråden. Mer svar tack från folk med erfarenhet!

Mvh
Citera
2015-08-04, 18:22
Medlem
svampen211s avatar
Jag kan inte häller svara med 100% men kan säga så långt att tram krockar inte med några andra opiater, för de lägger sig på andra receptorer. Vet iaf att den inte krockar med andra. Sub oxy u name it kommer att krocka. Sökte själv efter detta svar, men av mina egna erfarenheter och vad Jah läst så ska tram inte vara någon fara. Självklart kommer det göra opiat ruset kraftigare, inget ja gillar. Rekommenderar ingen o göra de häller för dem funkar fint var för sig.

MEN att ta tramadol ena dagen och dagen efter ta metadon eller tvärt om är ingen fara, inget av dem kommer slu ut varandra. Tram slår int ut någon opiat vad Jah vet. Rätta mig gärna någon om ja är fel men är ganska säker på dagen efter dagen innan så äre lugnt. Vill inte svara på att ta dem tsm, för de tycker ja är onödigt eller som andra sagt har man lite så kan man väl boosta det med trammen.

Men iaf tram krockar inte med några opiater, nästa alla andra opiater du tar måste du låta lämna kroppen innan du tar en annan, annar kn du kasta de i papperskorgen.

EDIT: skriver från mobilen sorry om de är svårt o läsa!
Citera
2015-08-17, 17:56
Medlem
neurogens avatar
tram krockar VÄLDIGT lite med andra opioider.

40mg Metadon + 400mg Tramadol (om du känner dig själv sen tidigare, vet hur du reagerar på både 40mg meta och 400mg tram)
Helt ok.

Ta det dock jävligt lugnt om du INTE känner dig själv sen tidigare.
Dvs hur du reagerar på droger.

Och kom ihåg att inte ta allt på en gång för helvete.
Bygg först upp Meta ruset med en 20mg eller så, ta lite tram, kanske 200mg, sen bygger du därifrån.

men gå inte lös på 80mg meta och eller 1000mg tram, då är du bara dum i huvudet.

Allt är någorlunda säkert vid kunskap och kännedom om din kropp och dina toleranser.

Men Meta är så jävla fint solo, så ser ingen större anledning att riskera något genom att blanda något med Meta.

Citat:
Ursprungligen postat av grappen
Jag har fått i mig 10-15mg metadon och 5mg Zolpidem.
Kan det vara farligt att fylla på med 250mg tramadol?

Jag hade inte mer metadon nämligen, annars hade jag självklart tagit det.
Min tollerans är ganska låg just nu.

Mvh grappen

Jag hade slängt i mig det utan att blinka!!
Citera
2016-05-06, 12:43
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Vi är alla olika när det kommer till droger jag kan blanda Metadon+Tramadol. Kliver av Metadonet nere på 5mg nu och tagit 550mg Tram så hör av mig ifall jag börjar må riktigt ruttet!

EDIT: Börjar må lite bättre nu. Men en del säger att det krockar är det inte värt att riskera för det är ingen mild krock. Du är så sjuk man kan bli under en AT typ det värsta man kan gå igenom fysiskt drogmässigt.
Senast redigerad av KITTENMITTONS 2016-05-06 kl. 13:04.
Citera
2017-09-21, 06:38
Medlem
Alltså shit vad okunniga folk är!

Tramadol är en opioid och varken antagonist eller agonist så det krockar inte med metadon. Inte OxyContin heller som någon skrev. Har själv fått Oxycontin av min läkare när jag skulle byta från metadon till subutex detta för att slippa krocken mellan Metadon och subutex. Då får man oxycontin mellan det kallas för wash out period.

Det enda som krockar med metadon är buprenorfin och naloxon. Det ger dig abstinens. Det enda som händer när du tar tramadol med metadon är att du förmodligen inte känner nånting eftersom metadon är 10ggr starkare och därmed på ett sätt blockerar tramadolet efter som receptorerna redan är fulla med metadon. Men tex nån dagsom efter kan det ju va schysst för o lindra abstinens. Jag tog 70mg metadon för 24h sen och jag mår fortfarande bra.
Citera
2023-11-15, 09:34
Medlem
Badassmfokas avatar
Bumpar tråden som inte kom fram till någon slutsats direkt men om det skulle passa skulle det nog vara i mitt läge.
Tog CA 60mg metadon igår plus ett par ikto och när jag väl kommit hem från jobbet sen då jag jobbade kväll så däckade jag när jag hade fixat allt så jag till slut kunde chilla. Nu vaknat, fortfarande lite skön från metadonet och har några 200mg tramadol depot som jag skulle kunna krossa och svälja. Tänkte börja med en 200mg och sen högst ta 400 allt som allt.

Kommer det boosta? Kommer det göra mer skada på kroppen än vad det är värt? kommer det göra ruset sämre?
Citera
2023-11-15, 11:03
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Bumpar tråden som inte kom fram till någon slutsats direkt men om det skulle passa skulle det nog vara i mitt läge.
Tog CA 60mg metadon igår plus ett par ikto och när jag väl kommit hem från jobbet sen då jag jobbade kväll så däckade jag när jag hade fixat allt så jag till slut kunde chilla. Nu vaknat, fortfarande lite skön från metadonet och har några 200mg tramadol depot som jag skulle kunna krossa och svälja. Tänkte börja med en 200mg och sen högst ta 400 allt som allt.

Kommer det boosta? Kommer det göra mer skada på kroppen än vad det är värt? kommer det göra ruset sämre?
Krossade 300mg tram och drog i mig, först 200mg sen 100 till då man spyr o mår illa så lätt på tram trots att det är den svagaste opioiden vilket säger en hel del om hur skit den är och hur mycket mer skada den lär göra på kroppen till skillnad från T. ex morfin som man knappt mår lika illa av men kan nodda sönder ändå.

Hur som min situation här är nog bland den enda enda då tram kan vara värt om man har minsta tolerans.
Tram är iofs aldrig värt, lika bra att börja med 0.5-1mg sub om man ska hålla på med opi alls istället för tram. Tänkte slänga skiten, hade den bland mitt skräp av tomma kartor, eftersom jag däckade och har kvar vettigt med rus från metadonet igår så var det ett experiment värt att testa då ingen verkade ha något slutgiltigt svar när man kollade runt heller förutom att de inte blockar ut varandra.

Men ja svaret blir att det kan vara värt i detta fall men skulle aldrig blanda tram på samma gång jag hade någon riktig opi eller ta tram alls i vanliga fall. Har blandat för några år sen med sub då det säga boosta men tror verkligen inte det är värt skadan tram orsakar. Tänk hur lätt man får ep-anfall, börjar spy, vet en som började spy blod samt anfall osv på tram och nå benzo
Senast redigerad av Badassmfoka 2023-11-15 kl. 11:14.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in