Flashback bygger pepparkakshus!
2008-03-19, 19:34
Medlem
Jag har en bärbar dator som har vista. När jag spelar vissa spel så laggar det som fan även fast jag har en bra dator!

I vissa spel som battlefield 2 och kane & lynch så laggar det även fast jag provar med andra spelinställningar...I world of warcraft kommer jag högst upp i 30-40 fps ibland 50fps...

Nvidia Geforce 8600M
Intel core 2 duo processor
2gb minne
Citera
2008-03-19, 20:41
Medlem
Jag gissar vilt på att det är ditt grafikkort som är för klent även om du har en bra lap så finns inte råstyrkan i ditt graffe kort... jag lirar själv kane & lynch på min stationära och jag kör med vista med en core duo och hej och hå men jag har inget vidare g-kort... kör nvidas 8600 Gt på 256 mb men nått lagg har jag inte sett...
Citera
2008-03-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxMartin
Jag gissar vilt på att det är ditt grafikkort som är för klent även om du har en bra lap så finns inte råstyrkan i ditt graffe kort... jag lirar själv kane & lynch på min stationära och jag kör med vista med en core duo och hej och hå men jag har inget vidare g-kort... kör nvidas 8600 Gt på 256 mb men nått lagg har jag inte sett...

men jag har också Nvidia 8600M GS
Citera
2008-03-19, 20:56
Medlem
mmm verkar skumt
Citera
2008-03-19, 23:04
Medlem
Ställer du in den på maximum performance innan du spelar? Vad jag vet så klockas allt ner för att spara ström.
Citera
2008-03-20, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -198
Ställer du in den på maximum performance innan du spelar? Vad jag vet så klockas allt ner för att spara ström.

tack det hjälpte
Citera
2008-03-20, 17:25
Medlem
jEffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198

Vadå? har samma problem med min bärbara HP Laptop. Det smålaggar fast det inte borde det. Vad ska jag ställa in??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in