• 1
  • 2
2008-03-19, 09:39
Medlem
Månsans avatar
Hösten 1992 slogs Elisabeth Hermons liv i spillror. Under tre dagar i slutet av oktober publicerade Expressen en artikelserie som granskade den verksamhet Elisabeth Hermon byggt upp och förestod: stiftelsen Trossen vars syfte var att hjälpa, skydda och stödja kvinnor och barn som levde under hot. Artiklarna, signerade Liza Marklund, hävdade att stiftelsen var en bluff. Med hjälp av den kvinna som senare blev känd under namnet Mia Eriksson påstod Liza Marklund att Trossens verkliga syfte var att göra Elisabeth Hermon rik.

Källa:
http://www.svd.se/kulturnoje/mer/kom...kel_988727.svd

Minns ni denna artikelserie som Marklund skrev i början av 90-talet? Eller stiftelsen Trossen som Marklund slaktade med sina artiklar. Har ni haft egen erfarenhet av Trossen?

Vad är sant i denna plötsligt uppkomna pinsamhet för Liza Marklund? Personligen tycker jag hon skriver sina böcker mycket slarvigt, så jag håller det inte för osannolikt att hon slarvat även med andra saker.
Citera
2008-03-19, 09:42
Medlem
Empires avatar
Hmm... måste erkänna att jag hade intrycket att hon "alltid" gjorde en bra käll-research före hon skrev sina böcker. Sedan kan hon ju alltid komma undan med att "resten är påhittat och har ingen anknytning till verkligheten..."
Citera
2008-03-19, 09:58
Medlem
Båda sidor intervjuas i medierna 23/2

http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/...rtikel=1910515
Citera
2008-03-19, 10:35
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Båda sidor intervjuas i medierna 23/2

http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/...rtikel=1910515
Ja, det är där Marklund säger att hon har en "jättetjock bunt" bevis på vinden, utan att närmare gå in på vilka. Skumt.
Citera
2008-03-19, 14:50
Medlem
MaeWests avatar
Liza Marklund har väl en tendens att förstöra för de flesta som hon springer förbi? Jag personligen avskyr denna falska uppenbarelse stark.
Och ja,jag kommer ihåg att jag skummade några artiklar om "trossen",som gick ut på att någon/några tvättade pengar,köpte saker och levde loppan.
Typ det som Liza själv strävat efter under största delen av sitt liv och nu lyckats mygla till sig!
Citera
2008-03-19, 14:54
Medlem
thailandstrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Liza Marklund har väl en tendens att förstöra för de flesta som hon springer förbi? Jag personligen avskyr denna falska uppenbarelse stark.
Och ja,jag kommer ihåg att jag skummade några artiklar om "trossen",som gick ut på att någon/några tvättade pengar,köpte saker och levde loppan.
Typ det som Liza själv strävat efter under största delen av sitt liv och nu lyckats mygla till sig!

Skillnaden är väl då att Lisas mygel bygger på att förse människor med pissiga böcker som de självmant slänger pengar på?
Citera
2008-03-19, 15:05
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thailandstroll
Skillnaden är väl då att Lisas mygel bygger på att förse människor med pissiga böcker som de självmant slänger pengar på?

Att skriva pissiga böcker är ett steg.Enligt ryktesvägen(en mycket svag strimma av den berömda röken)så skall det finnas något om Liza som inte vissa myndigheter skulle uppskatta.
Och denna "präktiga"prinsessas krona trilla ner över ögonen på henne!
Tvi!
Citera
2008-03-19, 15:09
Medlem
Raouls avatar
Det skulle inte förvåna mig det minsta om Hermons version stämmer, Marklund är OND!!!
Citera
2008-03-19, 21:24
Medlem
Druganauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Att skriva pissiga böcker är ett steg.Enligt ryktesvägen(en mycket svag strimma av den berömda röken)så skall det finnas något om Liza som inte vissa myndigheter skulle uppskatta.
Och denna "präktiga"prinsessas krona trilla ner över ögonen på henne!
Tvi!

Och som du säkert vet så är det här skvallerforumet på Flashback vilket innebär att om du sagt A så är du ålagd att genast säga B, oavsett hur osäkert ryktet än är. Give us the smut!
Citera
2008-03-19, 23:02
Medlem
thailandstrolls avatar
Ut med språket. Vad håller Marklundskan på med för skumrask ???
Citera
2008-03-19, 23:05
Medlem
Jag har också märkt att Marklundskan är slarvig med tankearbetet och alltför ivrig med att sjösätta sina idéer och pusha för sina grejer. Vad är det för skumraskaffärer? Fram med det!
Citera
2008-03-19, 23:37
Medlem
MaeWests avatar
Rökslingan består av ett samtal jag överhörde på ett fik.
Visserligen hör jag emellanåt bara det jag vill,men detta var ett snack om något som skulle skrivas om/av/förbi?
Samtalet rörde Lizas boende i spanien.
Eftersom jag får blödande hemorojder av denna apas namn,så försökte jag få lite mer till livs,men då var tydligen sessionen över för dessa individer.

Så nu undrar jag...vad är det med Lizas boende i spanien(bor hon där konstant?)och hennes övriga fastighetsaffärer.
Tydligen har hon klarat sig från skatteverkets ögon,och varför vet inte ens jag.
Att apskaftet har något fuffens för sig,är jag ganska säker på,så arrogant som denna fulfitta är!
Men vaaad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in