2008-03-18, 23:54
Bannlyst
Hej alla livsstils- inredningsintresserade!

Jag har varit på jakt efter snygga och coola och annorlunda och gamla, snyggt slitna möbler åt både mig själv och en vän nyligen, inom Stockholmsområdet.
Men problemet är att så fort man hittar nåt riktigt coolt på Blocket så försvinner det och säljs. Förr kunde man se en bra möbel ute i ett par dagar iallafall, visa kompisarna osv.
Glöm det. De försvinner fortare än kvickt.

Antika "icke-värdefulla" sekretärer, gamla linneskåp eller tuffa, ovanliga ting som champagnekylskåp mfl mfl saker har snabbt blivit köpta.

Jag misstänker att det är tv-programmen som Room Service, Homestaging/styling mfl inredningsprogram som köper upp allt bra de ser.

(OBS jag har bara erfarenhet av Stockholmsregionens snabba försäljning.)

Vad tror ni?
Citera
2008-03-19, 01:26
Medlem
Indirekt ja.

Intresset för fräsiga second-hand möbler är större än någonsin och att lyckas fynda något i Stockholmsområdet är i princip omöjligt. En majoritet av innvånarna går i heminredartankar och efterfrågan på Bumlinglampor är större än utbudet.

Att dammsuga landet är lösningen, men även ute på bonna-loppisarna börjar konkurransen hårdna. Priserna för en slank sideboard i teak formgiven av någon dansk på 60-talet kryper sakta uppåt. De kostar inte längre 150, räkna med 500-600 (och även det är säkert i underkant).

Skynda fynda!
Citera
2008-03-19, 02:00
Medlem
Tinnituss avatar
det är väl inte själva tv-programmen och deras team som köper upp allt, men snarare folket som SER på tvprogrammen och blir inspirerade... men det blir nog nån sån effekt så japp :P
Citera
2008-03-19, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinnitus
det är väl inte själva tv-programmen och deras team som köper upp allt, men snarare folket som SER på tvprogrammen och blir inspirerade... men det blir nog nån sån effekt så japp :P
Jo... det blir spin-effekten av programmen förstås.

Men tråkigt för oss som inte KAN impulsshoppa på en sekund!
Bara alldeles nyligen hade jag 3 grejer jag ville visa för en vän, dagen efter, sålda! Och detta händer hela tiden just nu, visst var det lättare förr, då kunde annonsen vara ute en vecka åtminstone...
Citera
2008-03-19, 12:23
Medlem
Jag tror inte att den största bidragande faktorn är alla inredningsprogram!
Grejen är den att blocket idag är grymt mycket större och mer allmänt känt än för några år sedan! Folk är helt enkelt mer medvetna om var man hittar sakerna idag.
Citera
2008-03-24, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burritoz
Jag tror inte att den största bidragande faktorn är alla inredningsprogram!
Grejen är den att blocket idag är grymt mycket större och mer allmänt känt än för några år sedan! Folk är helt enkelt mer medvetna om var man hittar sakerna idag.
Kanske - men å andra sidan är även utbudet så mycket större nu jämfört med för några år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in