2008-03-18, 21:05
Medlem
QP Cheeses avatar
det funkar inte, "Det går inte att spela upp DVD-video. Kanske måste du justera bildskärmsinställningarna i Windows. Öppna Bildskärmsinställningar i Kontrollpanelen och minska bildskärmsupplösning och färgkvalitet."jag har lagt in ffdshow men det hjälpte inte, nåt annat codec jag behöver? jag har Vista...

Tack!
Citera
2008-03-18, 21:35
Medlem
LasseKongoos avatar
FFDShow är ett mycket bra codecpack som jag själv använder så det borde inte behövas nåt annat, dock osäker på om WMP klarar att spela DVD-filer (vobfiler)

WinDVD eller PowerDVD däremot funkar mycket bra till att spela DVD-filer. Funkar även i VLC.
Citera
2008-03-18, 22:58
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseKongoo
FFDShow är ett mycket bra codecpack som jag själv använder så det borde inte behövas nåt annat, dock osäker på om WMP klarar att spela DVD-filer (vobfiler)

WinDVD eller PowerDVD däremot funkar mycket bra till att spela DVD-filer. Funkar även i VLC.

ingen aning, jag vill bara kunna spela upp det i wmp helt enkelt, nåt måste väl finnas att göra? det gäller både köpta och brända dvd...
Citera
2008-03-19, 12:33
Medlem
QP Cheeses avatar
ingen?
Citera
2008-03-19, 12:55
Medlem
Hejsan1s avatar
WMP är ingen jättebra mediaspelare direkt, varför är du så inne på att använda den? Som sagt ovan, PowerDVD eller VLC funkar utmärkt till DVD, mplayer om du ska köra något i HD-format så enkelt är det helt enkelt. Microsoft-produkter är som alltid lite efter allt annat det är bara att byta ut.
Citera
2008-03-19, 17:00
Medlem
Om du har CCCP installerad bör WMP klara spela upp DVD och alla andra filer som mkv och avi.
Det är i alla fall det enda jag har installerat.

http://www.cccp-project.net/
Senast redigerad av Lanix 2008-03-19 kl. 17:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in