Dags att kpa in sig? Verkar ju faktiskt vara ett av dom vettigare tillvxtbolagen d dom faktiskt inte bara gr med vinst utan gr med bra vinst s vitt jag kan se? Har vrderingen varit fr hg eller har bolaget bara slaktats som allt annat?
Knns inte som att ngot fundamentalt har frndrats i bolaget / branschen?
Rea?
ger ej aktier... n iaf hehe.
sikter/tankar ngon vettig?
Vet att jag tittat p Hexatronic fr lnge sedan. Problemet r att den r vervrderad utifrn dess business inom Sverige dvs ankdamm hr. Lngsiktigt beror det p hur vl de kan expandera byggboomen med fiberutbyggning globalt eftersom small cells som tex AT&T, Verizon och Crown Castle sysslar med tar tid och r dyrt s d kommer vi till att erbjuda fiberlsning.
Det finns konkurrenter, men Hexatronic r inte den strsta och inte klassad som billig tillverkare heller (Kina, Indien) utan Hexatronic r i mitten. Utbyggnaden i Sverige kan inte vara det som gjort att aktien nu kostar ver 300kr stycket det kommer ju minska i anslag framledes hr inom landet och d r vi beroende av vilken politik som frs p andra marknader fr Hexatronic och d kan ju lget bli mer oskert eftersom det r svrt att sia om framtiden. Tex i USA.. som r en potentiell marknad s mste ju de vertygas om att Hexatronics lsning r bst till rimligast pris. Fiber skall ju grvas ned dvs amerikanska bolaget Corning erbjuder samma lsning som Hexagronic men har frut frlorat mer n de tjnat p hela arbetet med att grva ner och installera lsningen hands on.. s hr mste man frst vertyga kunden om att detta r rtt stt.. vilket tidigare ansetts som att det smakar mindre och kostar mer. Fiber behvs i samband med 5G kontra 4g.. men utbyggnad ligger hr flera r framt i tiden. Ta tex AT&T och Crown Castlesamt Verizon som jobbar med detta, men det jobb som tex Crown Castle satsar nu p small cells inom 5G i samband med uppkopplade stder kostar mycket nu, men r ingen teknik som den vanliga medborgaren sett mycket av n dagligdags.
Det finns sex stycken konkurrenter till Hexatronic. I Asien kan Hexatronic inte komma in. I Europa finns flera konkurrenter bla ett privatgt bolag som r mycket likt Hexatronic. I USA finns det redan konkurrenter, s dr mste Hexatronic vertyga alla kunder om att deras lsning r bttre n det traditionella men hr har det tidigare varit s att i USA s tjnar de bra p den traditionella lsningen med fiber, men Hexatronic frsker erbjuda en lsning som gr att kostnaden fr installation och bygga mer n halveras. Problemet r att Hexatronics teknik inte r populr d aktrerna frlorar mer intkter n frut p Hexatronics lsning men att det r billigare att anlgga och installera detta! Konkurrenten Corning har tex allt som Hexatronic har s Hexagronic mste erbjuda en av deras lsningar som redan Corning har, men den innebr vid drift minskade intkter trots att anlggning/installation r frdelaktig.
Det r sledes mycket politik hr!
Jag undrade redan d och tycker mig se nu att aktiekursen har mycket frvntningar vad som komma skall i sig och frgan r om den inte r dyr just nu. Det har ven skett insiderfrsljningar av flera insynspersoner p ganska stora volymer tidigare, men jag har inte grvt i varfr. Ngot sger mig att de kommer behva finansiering framledes vid expansion globalt och dr r det mycket politik och slj som mste till fr att f kontrakten.
Bra business, men jobbig bransch och marknad inte idealt att ha som innehav, men allt beror p hur du vill bygga din portflj!
Jag var nog lite otydlig, det finns tv lsningar tex traditionell och blsteknik men bda krver att man mste grva i backen. Om man tar det traditionella sttet s finns det konkurrenter. Blstekniken har ven amerikanska Corning, men hr handlar det fr Hexatronic att frska vertyga kunderna om att deras lsning r bst till lgre kostnad och detta r ju det svraste som finns.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!