2008-03-18, 19:22
Medlem
Zoolander84s avatar
Det är nämligen så att jag ska göra ett muntligt språktest för att se hur pass flytande min talade norska är. Således har jag blivit ombedd att via e-post kontakta en norska angående en tidpunkt när vi ska ha det här testet över telefon.

Grejen är att jag är riktigt kass på skriven norska jämfört med talad norska
Så jag vore extremt tacksam om någon kunde hjälpa mig med att översätta brevet som jag skrivit på svenska till norska!

Brevet är här nedan:

Citat:
Hej [NAMN X],

Mitt namn är [NAMN Y] och jag har fått instruktioner från [NAMN Z] på [FÖRETAG] om att kontakta dig för att boka en
tid till mitt språktest i norska med dig.

Jag är tillgänglig i princip när som helst efter måndagen den 24 mars, både dagtid och kvällstid. Så om du
återkommer med några tider som passar dig så skulle vi kunna boka en tid som passar oss båda.

Tack på förhand,

[NAMN Y]

Tack på förhand till den vänlige själ som vill hjälpa mig i denna nödens stund!
Citera
2008-03-18, 21:11
Medlem
Tjennstroums avatar
Jag antar att du vill ha brevet i bokmål och inte nynorsk? Med reservation för diverse svecismer.

Citat:
Hei [navn x]

Navnet midt er [navn y] og jeg har fått anvisninger fra [navn z] på [foretak/selskap] om å kontakte deg fordi jeg vil ha en tid til midt språktest i norsk med deg.

Jeg er tilgjengelig i prinsipp hver dag etter mandagen den 24 mars, både dagtid og kveldstid. Om du kunne sende en melding til meg når du har mulighet med dette så skulle vi kunne finne et tidspunkt som passer oss begge.

Takk på forhand
[navn y]
Citera
2008-03-18, 21:37
Medlem
Zoolander84s avatar
Underbart!
Japp, bokmål känns som det som gäller.

Tack så mycket!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera