• 1
  • 2
2008-03-21, 14:07
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Ahhh nu är rådjuret i ugnen Skall bli gott, som tur var hade jag kompetent hjälp att avlägsna den del av benet som var kvar. (det lönar sig att känna operationssköterskor, det är ju ingen större skillnad på att skära i folk och rådjur )
Oh, fy fasen. Det var väl inte du som var obducenten i det kända Catrin da Costa målet?

Berätta hur det gick. Eller ännu bättre: visa några bilder på konststycket!

~Paul~
Citera
2008-03-23, 23:16
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Oh, fy fasen. Det var väl inte du som var obducenten i det kända Catrin da Costa målet?

Berätta hur det gick. Eller ännu bättre: visa några bilder på konststycket!

~Paul~

Det gick mycket bra Tyvärr så har jag inget bra kort på måltiden, hade inte med mig min kamera.

Gästerna var mycket nöjda och imorgon blir det dags att äta upp resterna till lunch Är inte så van med att tillaga viltkött men det gick bra, avslutade måltiden med en citronfromage och gjorde murkelfyllda smördegskrustader till förrätt. Drack ett italienskt rödvin till maten, skall kolla exakt vilket vin det var för det var mycket gott...
Citera
2008-03-23, 23:56
Bannlyst
Citat:
Det gick mycket bra Tyvärr så har jag inget bra kort på måltiden, hade inte med mig min kamera.

Gästerna var mycket nöjda och imorgon blir det dags att äta upp resterna till lunch Är inte så van med att tillaga viltkött men det gick bra, avslutade måltiden med en citronfromage och gjorde murkelfyllda smördegskrustader till förrätt. Drack ett italienskt rödvin till maten, skall kolla exakt vilket vin det var för det var mycket gott...

Vilken gourmé! Jag är avundsjuk, lät riktigt festligt!
Citera
2008-03-24, 07:31
Medlem
dePauls avatar
Citat:

Det var ju skönt att det gick vägen. Å andra sidan så tvivlade jag inte på det . Synd att du hade glömt kameran hemma dock.

~Paul~
Citera
2008-03-24, 08:20
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Det var ju skönt att det gick vägen. Å andra sidan så tvivlade jag inte på det . Synd att du hade glömt kameran hemma dock.

~Paul~

Har en tendens att göra det Den här gången var för att batteriet tog slut och så satte jag den på laddning.

Sedan är jag inte bra på snygga uppläggningar och dukningar! Jag liksom koncentrerar mig på själva smaken och lämnar det andra
Citera
2008-03-24, 10:27
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Sedan är jag inte bra på snygga uppläggningar och dukningar! Jag liksom koncentrerar mig på själva smaken och lämnar det andra
Det är ju trots allt det viktigaste .

~Paul~
Citera
2017-07-17, 17:59
Medlem
Bumpar en jättegammal tråd

Ska köttet koka i marinaden? Alltså att man täcker köttet och sedan fyller på?
Citera
2017-07-17, 18:27
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headlinee
Bumpar en jättegammal tråd

Ska köttet koka i marinaden? Alltså att man täcker köttet och sedan fyller på?
Ja.

~Paul~
Citera
2017-07-18, 08:48
Medlem
Du är en klippa Paul.

Tack så mycket 😊
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera