Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
jag fick en typisk sömnparalys en gång för något/några år sedan, och det är nog fanimej något av det mest obehagliga jag har upplevt. jag hade haft ett s k falskt uppvaknande där jag hade gått in på toaletten, sett mig i spegeln i mörkret och sett två exakt likadana ansikten titta ut ur den. båda var uppenbarligen mig, fast de såg döda ut, med tomma ögon och gapande mun.
när jag vaknade vågade jag inte öppna ögonen eftersom jag var helt säker, jag menar nu HELT säker, på att någon stod bredvid sängen. så jag låg blickstilla med bultande hjärta med hårt hopknipna ögon och vågade knappt andas tills jag somnade om.
Det där låter fantastiskt obehagligt. Har också haft otrevliga "falska uppvaknanden" där jag inte vågat öppnat ögonen efteråt. Till och med efter att man vaknat på riktigt så får man anstränga sig för att intala sig att det bara var en dröm, trots att pulsen dunkar på i 200 och kallsvetten bryter ut över hela kroppen.
Pelican: Jag tror att du drömde att du satte dig upp i sängen, det låter som ett falskt uppvaknande som är kopplat till sömnparalys.