2008-03-19, 00:41
Medlem
svampjävels avatar
rå falukorv på macka med valfri senap är sååå gubbnajs
Citera
2008-03-19, 07:20
Medlem
Chrille Ps avatar
Rå falukorv på havreknäcke med extrasaltat bregott toppat med Heinz Ketchup och till detta ett glas iskall standardmjölk...himmelskt...fan nu blev jag hungrig.
Citera
2008-03-19, 10:43
Medlem
Friedensengels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Fast det där gäller ju all matproduktion. Du får ju i dig en och annan mald råtta och ett antal kilo larver och insekter varje år via brödet du äter och fan vet all skit som följer med vid spri/vin/öl-produktion.

Naturligtvis har du rätt i det, jag tänker bara på de målande beskrivningarna jag har fått av just denna korvtillverkning. Och att det sker medvetet på jävelskap av personalen.
Citera
2008-03-19, 10:46
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgan le Fay
Hur mycket du än gillar falukorv, rå eller icke, så passar den här tråden väl ändå inte in i "Livsnjutare och finsmakare"?!?

Vi testar mat/Mod
Citera
2008-03-19, 10:49
Medlem
Empires avatar
Vansinnigt gott om du frågar mig.
Citera
2008-03-19, 12:05
Medlem
Berggubbes avatar
Tillmans Falukorv på en hårdmacka är oslagbart
Citera
2008-03-28, 13:30
Medlem
kåte leifys avatar
Valfritt knäckebröd med Bregott extrasaltat, Bostongurka och såklart Falukorven, det är gött det.

/Den kåte
Citera
2008-03-28, 15:59
Medlem
redbull72s avatar
Ja det är tur man är inne i rätt forum när man ska börja en diet igen... NOT!
Skogaholmslimpa med bregott, skivad tillmans eller ingemar johanssons falukorv, johnys senap o ett glas oboý, sen så är man i himmelriket! Men som sagt, nu ska man ju gå på diet...
Citera
2008-03-28, 16:03
Medlem
The Masters avatar
Som sagt. Skogaholmslimpa, 4 skivor korv på varje smörgås och sedan slotts starka senap ringlandes över korven och ett glas iskall mellanmjölk. Fan så fint!
Citera
2008-03-28, 16:04
Medlem
SmåStens avatar
Måste erkänna att falukorven har fått agera pålägg när det är brist på annat. Och visst fan har det slinkit ner .
Citera
2008-03-28, 16:13
Medlem
LÄgg korven på en kanelbulle. *lovar smaksensation*
Citera
2008-03-28, 16:48
Medlem
Stringbeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gutegirl
LÄgg korven på en kanelbulle. *lovar smaksensation*

På Kanelbulle?
Jag kan tänka mig smör på en bulle, men vette fåglarna om jag tycker om att lägga falukorv.
I norrland är det mer vanligt att grilla falukorv över öppen eld än vanlig grillkorv. Tyckte det var konstigt i början när jag var där, men nu är det okay.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in