2008-03-17, 21:27
Medlem
Kokettes avatar
Nu är det såhär att jag sedan en tid tillbaka ätit Fluoxetin. Hade inte förens i lördags kombinerat med alkohol och blev efter 4-5(!) öl pruttfull!
Såå, kan det bero på med medicinen att jag är så lättpåverkad och inte bara det utan jag kände mig som förlamad i kroppen, orkade inte göra motstånd.
Citera
2008-03-17, 22:22
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
Nu är det såhär att jag sedan en tid tillbaka ätit Fluoxetin. Hade inte förens i lördags kombinerat med alkohol och blev efter 4-5(!) öl pruttfull!
Såå, kan det bero på med medicinen att jag är så lättpåverkad och inte bara det utan jag kände mig som förlamad i kroppen, orkade inte göra motstånd.

Det kan nog påverka tror jag, Fluoxetin är väl detsamma som fontex och prosac va? Fontex åt jag själv under en period och som alltid blir man ju av sin läkare tillsagd att ta det lugnt med alkoholen i kombination av dessa mediciner, har aldrig varit någon storkonsument av alkohol men visst hände det att jag kröka till lite någon gång som jag samtidigt käkade fontex, fast inte tycker jag att det blev någon större skillnad på fyllan då än annars, möjligen att jag blev lite tröttare...fast det kan nog slå lite olika..

Du tar inga ytterligare piller som kan tänkas påverka?
Citera
2008-03-19, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette

det påverkar ja... du kommer kunna hantera det bättre efterlag dock, men sen kan just den dagen varit en "sämre" alkohol dag för dig... men prozac. ger sig på levern (el. använder sig av) har jag för mig, det gör ju den goa alkoholen me, därför är just prozac. ingen bra medicin att kombinera med alkohol. var lite försiktig med medicinerna du äter innan du ger dig på alkoholen, läs gärna mycket om dom mediciner du använder innan du kombinerar.
Senast redigerad av mikebatch 2008-03-19 kl. 13:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in