2008-03-17, 19:35
Medlem
Trippdatum: 2008-03-16
Kön: Kille
Ålder: 21 år
Vikt: 73kg
Längd: 184cm
Tidigare erfarenhet: Salvia x10, HBW, LSA-blotter, Cannabis, Yellow Pacman, MDMX Metal, DXM, Amfetamin, Ecstacy, Valium, Kratom, Pulse.

Notering
Jag har inte brytt mig särskilt mycket om att notera klockslag då detta inte kändes spela så stor roll under trippen. Är inte heller väldigt van vid att författa texter av det här slaget så får ursäkta om dispositionen inte fallar alla i smaken. Skrev allt i en vända så har inte försökt att skapa nån skönlitteratur.

Uppladdning
Nu hade gått och väntat på det här ett par år, ända sedan jag testade DXM som första drog har jag smått längtat efter att bara en gång ha upplevt äkta LSD. Sommaren -07 lyckades jag komma över ett blotter Shiva á 200mcg Lysergsyredietylamid och förvarade det fram till dagen i fråga inlindad i aluminiumfolie och dubbla ziplocks inuti en Kinderäggtub.
Vad jag fått för mig så skall LSD avdunsta eller på annat sätt brytas ned med tiden och var lite orolig som sagt huruvida det fanns nån styrka kvar i lappen. Omkring 17 på Söndagskvällen började jag förbereda mig, brände ut film (Wristcutters A Love Story), gjorde en avsedd LSD-playlist, lade fram mat och godis och planterade mp3’n i sängen. Eftersom jag flera dagar innan hade bestämt mig för göra detta denna dag tyckte jag mig till en början kunna behålla lugnet och förbli skeptisk till om jag skulle uppleva nåt särskilt alls. Men desto mer färdig jag började bli med mina förberedelser steg pulsen och nervositeten så jag tog mig en dryga 30min promenad för att komma ned.

Klara, färdiga, gå!
Hade läst utav de råd jag hade fått på forumet att det kunde vara smart att äta nåt ca 10 min efter intag så lade fram min rektangulära Grandiosa Hawaii. Lade lappen under tungan 20:00 och slog på filmen. Tio minuter gick, men lappen var fortfarande väldigt fast så hade den kvar i munnen så länge att den sen skulle kunna sväljas hel. Strax efter 21 svaldes den och gick ut i köket för att fira på micron. Kände mig inte så mycket mer påverkad än lite gungig i stegen och ovanligt intresserad av att iaktta ”bull-TV:n”. Pling! Pizzan lät svalna nån minut och försökte göra mitt bästa för att sakta få i mig den framför filmen, men började bli fumlig och varm i händerna. Kan ju tillägga att jag inte är nån stor angängare av micropizzor så kan ju ha inverkat i det faktum att pizzan kändes extremt flottig och smaklös. Kladdigt, degigt men i alla fall nåt mot hungern.
Hade nu kommit en timma in i filmen och började misstänka att nån bestämt sig för att plötsligt släppa in specialeffekter och mystisk ljussättning i den annars väldigt gråa och karga filmmiljön. Hmm... fanns det nån poäng med detta eller var det LSD jag fått på linsen? Filmen slutade bra och lyckades hänga med i handlingen tillräckligt för att riktigt uppskatta den.

Satt nu framför datorn istället letade drog igång Bluetech, Sphongle och en mixskiva Toxic breakfast. Musikvideon stod LSD:n för utav ljusfläcken från min blåa skrivbordslampa som flöt fram och tillbaka i taket. Den ingav ett sådant lugn men kändes dock som en lite för mesig hallucination och började leta efter andra saker som rörde på sig. Hamnade tyvärr på toaletten och blev fast framför spegeln medan jag tvättade händerna. Ansiktet förvreds inte på nåt sätt som jag hört av andra, istället pulserade vissa delar spasmiskt när jag koncentrerade blicken på dem och färgmönstret på irisen skiftade i form och pulserade även det. Detta var kul en stund ända till att alla små hårsäckar i ansiktet såg ut att ha svällt upp och man kunde seriöst se hur håret över hela kroppen tog fart och demonstrerade sin livskraft. Det här fortsatte under hela trippen, kunde inte gärna se på någon del av min kropp utan att se hur huden stretade åt olika håll och hårstråna vred sig och såg ut att bli längre med rekordfart. Kroppvärmen kändes ligga relativt stabilt untanpå men som att temperaturen stigit en aning inuti och jag började känna hur huden sakteligen blev torr, flott och smutsig. Jag började fundera i banor som att hur kan någon behålla vettet när man dagligen går omkring och svettas och utsöndrar slagg fett. Allt omkring mig blev påtagligt dammigt och jag började avsky mig själv för hur motbjudande jag kändes.
För att fly undan bakterie-fixeringen ställde jag mig vid spegeln i hallen där det inte är så ljust och stirrade in i mina något större pupiller för att upptäcka hur fokus på det bakom mig förskjöts fram och tillbaka – en rätt cool effekt som höll på en stund.

Det började kännas som att jag stegrade i tempo och övergav datorn för att lägga mig i sängen istället. Jag äcklades inte längre så mycket av varken mig själv eller omgivningen utan fick en djupare förståelse om hur levande allt är. Alla material, växter och djur vibrerande levande från atomer fulla av energi som bara vill ut. Musiken speedade på tankarna och började se olika fraktaler dansa i taket. Mina vita struktur-knottriga vägar fick också liv och knottrorna såg ut att vara små nakna människor, förlorade själar som fångats och trängde sig fram mellan varandra huller om buller.
Jag hade vid det här laget, omkring midnatt, börjat tröttna på trippen eftersom jag inte upplevde så värsta spännande saker. Allt var bara i konstant gungning, varmt och äckligt och kände mig hela tiden smått illamående och påverkad. Sova kunde jag ju verkligen inte göra eftersom jag inte kunde hålla mig stilla och hela tiden störde mig på att sängen var för varm och att jag hela tiden kände mig törstig och var tvungen att stup i kvarten ta en klunk vatten för att inte börja gnissla tänder.

Shit vilken tur att man nyligen hade laddat ned massa musikvideor. Kunde lyfta koncentrationen från allt annat, de galopperande tankarna lade sig och videorna blev så mycket mer häftiga. Likt en gammal LCD-skärm släpade snabba rörelser efter och det lades på väldigt snygga ljusskimer till miljöer och ansikten. Började än en gång fundera på om dessa effekter hade funnits där förut eftersom det såg så välgjort och planerat ut. Väl genom listan på musikvideor 1,5 gånger hade klockan slagit 02 Måndag morgon (idag). Nu borde jag väl ändå kunna lägga mig att sova utan att det spelades musik ofrivilligt i öronen.
Somnade kl 04 efter ca 2 timmars kamp om lugn och ro och vaknade kl 11 på Måndan (idag) helt återställd och inte det minsta trött fysiskt eller psykiskt. Trodde ju att man skulle få tillfälle att gå ut på promenad och se om naturen kändes mer vacker, men ICKE! Snöblandat regn från morgon till kväll...

Reflektion
Så här efteråt har jag ingen känsla av återvända till hennes majestät LSD’s tokiga värld. Jag vet att min resa hela tiden var snudd på snedtripp och att så många andra upplevt såna fantastiska saker. För min del handlade det mer om att ha gjort det en gång och ha upplevt den kvalité av hallucinationer även fast jag kände igen mycket från den gången jag hade svalt ett LSA-blotter, dock mindre ondska och elända i LSD trippen.
Genomgående teman var livsfilosofi och det gamla vanliga att satsa 200% på mitt liv framöver. Kommer också att försöka göra mitt bästa för att nå ditt mina drömmar sträcker sig och ge upp alla droger förutom Cannabis när jag nu känt på några vitt skilda upplevelser utan att på nåt sätt tagit skada ifrån dem.
Jag gillade starkt vissa inslag av drogen men vill nog tracka ned på min egen förmåga att hålla hjärnan i schack då alla känslor blev så starka och levande. LSD får 4/5 och jag själv får 2/5 pga att jag så envist försökte behålla kontrollen över odjuret men ändå hade förstånd nog att alternera aktivitet när saker och ting började gå nedåt.
Citera
2008-03-18, 00:43
Medlem
tryptamines avatar
Kändes som att du fick tråkigt här och där Man hör ju från en att dess tripp är wonderful och vissa är i helvetet och tillbaks, tyckte den var bra skriven och jag följde med hela vägen Bra skrivet och lycka till med trippandet in the future!
Citera
2008-03-18, 01:07
Medlem
yeah´ss avatar
Bra rapport. Precis Detdär förloppet föreställer jag mig kommer hända om jag käkar lsd..Jag är inte syramaterial helt enkelt.

Bra beskrivet. Kändes rationellt och verklighetsanknytet.
Citera
2008-03-18, 02:22
Bannlyst
Kort o konsist..Bra att du inte lade in massa klockslag som dom mest
utflippade förvrängda syra tripps lirarna lyckas göra under världens
rus.. gör det hela mer troligt o inte någon påhittad resa som man
ibland kan tro att vissa troll vill få en o läsa om..

Keep up the good work and stay safe.. *peace*
Citera
2008-03-18, 18:10
Medlem
Bra rapport! jag vet inte om jag ska ta syra mer igen...har gjort det 1 gång känns som inte det är min grej!

jag tror jag kommer tänka jobbiga tankar!
1:a gången jag tog syra va det 2 st svarta stjärnor (microdots)
blev jävligt vriden.......

aja 4/5 iaf bra jobbat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in