2008-03-17, 18:10
Medlem
Noetlovskijs avatar
Min vn funderar p att kpa en Macbook. r det vrt att lgga till nn tusenlapp fr att f 2,4 hz istllet fr 2,1? Vad gr Hz:en fr skillnad?

Tack p frhand!
Citera
2008-03-17, 19:05
Medlem
Slash4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Min vn funderar p att kpa en Macbook. r det vrt att lgga till nn tusenlapp fr att f 2,4 hz istllet fr 2,1? Vad gr Hz:en fr skillnad?

Tack p frhand!

Hgre processorkraft r vl att fredra. Fast ifall jag var du skulle jag nog hellre lgga de pengarna p ram-minne och stta in sjlv.

En s liten skillnad frn 2,1GHz -> 2,4GHz, ven ifall det r Dual Core, r det enligt mig inte mer vrt n 1Gb - > 4Gb ram-minne.

I och fr sig fr du ven en ngot strre hrddisk, men ifall 120GB rcker skulle jag istllet kpt budget MacBook + ram-minne frn ngon billig e-butik.
Citera
2008-03-17, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij

Tack p frhand!
Ju hgre tal desto snabbare processor helt enkelt. Du kan ju med enkelhet rkna ut sjlv hur mycket snabbare en 2,4GHz r i frhllande till en 2,1GHz. Om 2,1GHz r 100%, hur mycket r d 2,4GHz? Mellanskillanden r hur mycket procent snabbare processorn r.
Citera
2008-03-17, 21:41
Medlem
Noetlovskijs avatar
Han tnker (nog) kpa den billigaste Macbooken och slnga i extra minne sjlv.

Tack fr hjlpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in