Bakom Bohusläningens gamla tryckeri, snett bakom/ovanför hotell Carlia, nedanför en bergsslänt, ligger(?) låg ett antal nedgångna småhus. Ett av dom (detta är uppgifter som är flera tiotals år sedan), ett gråsmutsigt trähus, var en konstaterad bordell, med minst två fruntimmer. Om huset finns kvar idag vet jag inte, än mindre om det isf funkar som förr, jag bor utomlands och har ingen direktkoll.
Ett annat ställe, definitivt inget sex-place sedan länge, var det gavelbelägna källarutrymmet i ett affärs-/hyreshus, på Västgötavägen, mittemot där man svänger av till höger (om man kommer från stan) mot Äsperöd/Sigelhult. Om jag minns rätt, så raidade polisen stället, sen blev en en körskola tror jag. Det var en allom bekant bordell en gång i tiden.
Tyvärr det enda jag kan erinra mig... historielektion.
Rekommendation - gå på valfri krog, stajlad och generös, bjud hugade fruntimmer på drinkar så dom yrar till, och fråga rakt~av - hem till dig eller mig? Det blir avsevärt billigare, man får räkna med lite avslag, som man skämtar bort, så det inte blir nåt gurgel.