2008-03-19, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A-N-A
Nej, alla serber är inte sådär!

Jag har vänner som är serber! men nu pratar vi om zigenarna!

Har du identitetskris grabben?

serben som hade cccc märket! Var inte mörk för den delen!

Han är min vän nu! Jag tyckte bara hans cccc märke var opassande! och det var också i samband då kriget i kosovo blossade upp!

Jag var full av hat och utryckte det mot honom! Han förstod efteråt! och vi är vänner än idag!

Zigenarna jag mobbade i skolan var serbiska/bosniska zigenare! (Romer)

Mobbare är inte stora i mina ögon, lite psykologi och människokännedom så förstår man att mobbare innerst inne mår dåligt och är osäkra små rädda människor.
2008-03-19, 00:34
Medlem
109740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip85
Jag förstår inte varför du jämt drar in zigenare så fort det pratas om serber.
Är han serb eller zigenare?
Sen att du tyckte att hans cccc-halsband var bara opassande, det kan jag förstå som alban, men att du tvingade honom att ta av den, och sedan stampa och spotta på den, bevisar ju bara hur du är.

Det var mitt under ett krig då CCCC stod för något som etnisk rensning och folkmord. Tycker du att hans agerande är konstigt med tanke på omständigheterna?
2008-03-19, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leon666
Mobbare är inte stora i mina ögon, lite psykologi och människokännedom så förstår man att mobbare innerst inne mår dåligt och är osäkra små rädda människor.

Dem var det enda jag mobbade och det efter att dem hade jävlats mot min lillebror och en svensk kompis till honom.

Efter det fick dem det inte lätt! Vissa vågade inte komma till skolan!

Men man var ung, man gick i 8an / 9an då.

För övrigt så var jag inte någon som mobbade!

Så din analys lägger jag inte större vikt på!
2008-03-19, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 109740
Det var mitt under ett krig då CCCC stod för något som etnisk rensning och folkmord. Tycker du att hans agerande är konstigt med tanke på omständigheterna?

Nja, att han började stampa och spotta.. var lite omoget i mina ögon.
Senast redigerad av Filip85 2008-03-19 kl. 00:38. Anledning: ^
2008-03-19, 00:40
Medlem
109740s avatar
Citat:

Jag kan väl också klassas som "mobbare" med tanke på hur jag betedde mig under tidiga tonåren. Men jag var varken osäker, rädd, liten eller mådde dåligt utan mest omogen som tyckte det var häftigt med att köra med folk och att de var coolt o "va inne" på det viset. Jaja, inget man är stolt över utan säger bara som det var när man var 13 - 14. Så jag brukar inte köpa de där psykoanalyserna helhjärtat
2008-03-19, 00:40
Bannlyst
Citat:
Jag förstår inte varför du jämt drar in zigenare så fort det pratas om serber.
Är han serb eller zigenare?
Sen att du tyckte att hans cccc-halsband var bara opassande, det kan jag förstå som alban, men att du tvingade honom att ta av den, och sedan stampa och spotta på den, bevisar ju bara hur du är.

Som sagt! Det blev rätt mycket för mig! under kriget och man inte visste var ens släkt eller vänner var!

Jag var vän med honom, är det än idag fortfarande! men det slog slint på mig när jag såg hans cccc halsband!

Jag tvingade honom av det! fick honom att stampa och spotta på det!
Ingen gjorde något! det fanns fler serber i laget och dem förstod min ilska!

Det var extra känsligt då!

Jag tappade kontrollen! Husomhelst! så är det historia nu! Vi är vänner! och nej, han e ingen zigenare! Han är en av få "orginala" serber!

Hans storebror bad tom om ursäkt dagarna därpå för incidenten.
2008-03-19, 00:42
Medlem
kushtraaaaas avatar
hahaha

ja har inte mobbat nån serb och kan säga att alla serber ja träffat i sverige har de flesta varit helt lugna o sjysta...

om de inte vågat eller inet viljat vet ja inte men de har aldrig snackat framför mig om saker där nere så fort det kommit på tal har dom sagt knulla milos han var dum i huvet och sedan har dom sagt hoppas ni får fritt land mannen ni förtjänar fan det efter vad vår regering gjort mot er....
sen angående kosovo har de me erkänt att de skiter fullständigt i kosovo och känner inte på några sett att de var deras vagga eller nåt liknande...
dom bara skrattade åt det likaväl som många andra gör...
tror många i serbien ockå skiter i att kosovo e självständigt förutom dom här på forumet som är storserber o dom där nere som är storserber o vill dra allt till kaos igen...
2008-03-19, 00:42
Medlem
109740s avatar
Citat:
Nja, att han började stampa och spotta.. var lite omoget i mina ögon.

En israelisk ambassadör gick lös på ett kulturmuseum i Stockholm för några år sedan som hade en symbolisk staty eller någon konst över en självmordsbombare.

Det är inget nytt att folk överreagerar och beter sig irrationellt under känslomässigt svåra förhållanden. A-N-A skriver vidare också att han o killen ifråga är vänner idag...
2008-03-19, 00:44
Bannlyst
Citat:
Jag kan väl också klassas som "mobbare" med tanke på hur jag betedde mig under tidiga tonåren. Men jag var varken osäker, rädd, liten eller mådde dåligt utan mest omogen som tyckte det var häftigt med att köra med folk och att de var coolt o "va inne" på det viset. Jaja, inget man är stolt över utan säger bara som det var när man var 13 - 14. Så jag brukar inte köpa de där psykoanalyserna helhjärtat

beror på vad du menar med mobbning.
När jag tänker på mobbning så menar jag när man får andra männsikor att må fysiskt och psykiskt dåligt.
Sen kan säkert folk uppfatta att dom inte mådde dåligt medans jag anser att det finns en orsak till varför man mobbade.
2008-03-19, 00:46
Medlem
Citat:
Det är inget nytt att folk överreagerar och beter sig irrationellt under känslomässigt svåra förhållanden. A-N-A skriver vidare också att han o killen ifråga är vänner idag...

Nej, självklart inte. Men du förstår väl vad jag menar om att det var lite omoget gjort, hur han än reagerade.

Aja nu har vi gått lite för mycket offtopic, så vi kan avsluta diskussionen angående grabben med cccc-halsbande
2008-03-19, 00:46
Bannlyst
En helt annan fråga nu när vi är samlade här med Bosniaker och Albaner.
Även om det är off topic men hur har ni haft det med aga inom era familjer? eller hur vanligt är det blan er Albaner med att man agar sina barn?
Själv har min pappa agat mig.
Off topic men skulle vara kul å veta
Senast redigerad av leon666 2008-03-19 kl. 01:21.
2008-03-19, 00:48
Medlem
kushtraaaaas avatar
jadå

Citat:
En helt annan fråga nu när vi är samlade här med Bosniaker och Albaner.
Även om det är off topic men hur har ni haft det med aga inom era familjer? eller hur vanligt är det blan er Albaner med att man agar sina barn?
Själv har min pappa agat mig men jag skulle aldrig aga min dotter.
Off topic men skulle vara kul å veta

fått mig några lavetter när man vatt liten under 13 år då..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in