2008-03-16, 21:40
Bannlyst
Det är så att när jag hade Radeon kunde jag (när jag såg på film) ha fullskärm på LCDn och slippa det på datorn, på så sätt kunde man sitta och surfa utan att det påverkade uppspelningen av filmerna på lcdn.

Är det någon som vet hur jag får det att funka med nvidia? Klona skärmen är inga problem men då blir jag tvungen att ha den som fullskärm på datorskärman också.
Citera
2008-03-16, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evan_Stone
Det är så att när jag hade Radeon kunde jag (när jag såg på film) ha fullskärm på LCDn och slippa det på datorn, på så sätt kunde man sitta och surfa utan att det påverkade uppspelningen av filmerna på lcdn.

Är det någon som vet hur jag får det att funka med nvidia? Klona skärmen är inga problem men då blir jag tvungen att ha den som fullskärm på datorskärman också.

Lägg TV-skärmen som en andra bildskärm bredvid den ordnarie skärmen i datorn. Högerklick skrivbordet->egenskaper->avancerat. Där borde du se skärm 2 (TVn) bredvid skärm 1 (datorskärmen) och kunna aktivera den. Då fungerar den som en förlängning av skrivbordet och du kan enkelt dra filmer etc. dit och maximera dem i endast TV-rutan.
Citera
2008-03-17, 02:55
Medlem
Wobins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Lägg TV-skärmen som en andra bildskärm bredvid den ordnarie skärmen i datorn. Högerklick skrivbordet->egenskaper->avancerat. Där borde du se skärm 2 (TVn) bredvid skärm 1 (datorskärmen) och kunna aktivera den. Då fungerar den som en förlängning av skrivbordet och du kan enkelt dra filmer etc. dit och maximera dem i endast TV-rutan.

Jag har kört med den lösningen i ett antal år nu på nVidia kort. Fungerar hur bra som helst.

Dock så har jag två kort som kör SLI, och då kan man inte köra TV-out samtidigt. Så jag måste först stänga ner alla program som använder någon sorts advancerad grafik (Windows Live Messenger räknas tydligen till detta), gå in på nVidia kontrolpanelen, inaktivera SLI, gå in på bildskärmar och aktivera TV'n.

Det jag undrar (ursäkta att jag snor tråden, men det känndes relevant). Finns det något sätt som man kan göra något script/macro/hotkey för att inaktivera SLI och peta igång TV-out? Och sedan tvärt om.

Har inte hittat något när jag har sökt iallafall.
Citera
2008-03-17, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa

Jag förstår verkligen inte vad du menar, kan du förklara vart jag "drar" filmerna till bildskärmen?
Citera
2008-03-17, 23:25
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Jag förstår verkligen inte vad du menar, kan du förklara vart jag "drar" filmerna till bildskärmen?

Du flyttar fönstret utanför skrivbordet och då "hoppar den" över på TVn. Dvs du klonar inte din bild utan förlänger skrivbordet.
Citera
2008-03-18, 07:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Du flyttar fönstret utanför skrivbordet och då "hoppar den" över på TVn. Dvs du klonar inte din bild utan förlänger skrivbordet.

Nu förstår jag, man får dra musen till höger om skärmen så dyker den upp på tvn. Smidigt
Citera
2008-03-18, 18:54
Medlem
Hejsan1s avatar
Citat:
Nu förstår jag, man får dra musen till höger om skärmen så dyker den upp på tvn. Smidigt

Yes det finns oftast i såna här TV-out program två olika funktioner och det är "clone" och "extend" man förstår på namnet vad dom gör.
Citera
2008-03-18, 20:55
Medlem
Anteeees avatar
Lånar tråden med en fråga om samma ämne.

Går det att låsa den högra sidan på något sätt så att när man väl har satt igång det man vill ha rullandes på extraskärmen så går det inte att komma dit med musen utan att först låsa upp.

Kanske blev lite luddigt men tänk såhär, lillbrodern min vill sitta och spela ett rts där man navigerar genom att föra musen till kanten på skärmen under tiden som jag sitter på tv:en och ser en film. Allt går bra ända fram till det ögonblicket min bror bestämmer sig för att massakera en pluton soldater belägna öster om sin bas då han måste föra musen till högerkanten på skärmen för att ta sig dit och då kommer han ju in på min skärm och stör.

Skulle behövas en sådan funktion iaf för att undvika ett innebördeskrig här hemma.

Jag har ett 8800gts om det är av intresse.
Citera
2008-03-18, 23:24
Medlem
Du kan "flytta runt" skärm 2 på inställningssidan. Ta tag i skärm 2 med musen och dra den den t.ex. till nedre högra hörnet så är risken betydligt mindre att din bror råkar hamna på din skärm. Inte en perfekt lösning, men bättre än inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in