2008-03-16, 18:50
Bannlyst
Jag har absolut ingenting emot varken snapcase eller Stocko som moderatorer, men det känns verkligen som att Paranormal-forumet är i behov av moderatorer som är aktiva. Kollar man igenom trådarna så finns det en hel del trollande och Off-Topic att rensa bort. Även vissa av trådarna som har dykt upp på senare tid är som gjutna för runda arkivet...

Min fråga är således väldigt kort och koncis: Vad kommer göras åt saken?
Citera
2008-03-16, 19:59
Medlem
StortHelvetes avatar
Även jag är nyfiken på detta.
Så vill jag även minnas att det var snack om att dela upp forumet i fler underkategorier, typ; UFO, Spöken, Folksägner m.m.

Vad hände med detta?
Minns att jag vart lovad att detta skulle tittas på i Outlaw ( förmodar jag, skjut mig inte om jag har fel )
Citera
2008-03-16, 20:05
Medlem
i.b.ms avatar
Brukar roa mig med att läsa underforumet regelbundet men de flesta trådarna brukar jag hoppa över/sluta läsa när de spårar ut, att posta gör jag inte mycket eftersom mitt huvudsakliga intresse ockultismen inte är lätt att diskutera seriöst utan att tramsinlägg dyker upp

Tycker att det är synd att man buntat ihop paranormala fenomen med ufologi och ockultism, tillsammans med konspirationsforumet är det här det underforum som mest inbjuder till att skapa tramstrådar.

Vad man kan göra vet jag inte riktigt, men antar att man kan tillsätta en till moderator och strama upp reglerna på samma sätt man gjort i andra underforum. Kanske dela upp forumet skulle hjälpa men jag tvivlar på om underlaget räcker.
Citera
2008-03-16, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StortHelvete
Även jag är nyfiken på detta.
Så vill jag även minnas att det var snack om att dela upp forumet i fler underkategorier, typ; UFO, Spöken, Folksägner m.m.

Vad hände med detta?
Minns att jag vart lovad att detta skulle tittas på i Outlaw ( förmodar jag, skjut mig inte om jag har fel )

Vill också minnas att jag såg något om en uppdelning för en tid sedan. Vore av tacksamhet om moderatorer och/eller admin kunde uttala sig kring detta.

Hur som helst så är det, som i.b.m säger, att det nog skulle behövas en liten "sanity check" av reglerna i forumet - eller helt enkelt att bara hålla efter de regler som redan är satta lite bättre. Det vore verkligen synd om den klick hyfsat seriösa debattörer som trots allt håller till i Paranormal-forat blev lidande pga allt trams och trollande.
Senast redigerad av Krumbukto 2008-03-16 kl. 20:27.
Citera
2008-03-16, 22:01
Medlem
rebbans avatar
Har ni skickar Rp på det ni anser vara regelbrott?
Det brukar funka bra i dom flesta forumsdelarna och underlättar ju för moddarna med.
Citera
2008-03-16, 22:27
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebban
Har ni skickar Rp på det ni anser vara regelbrott?
Det brukar funka bra i dom flesta forumsdelarna och underlättar ju för moddarna med.

Ja uppenbara tramstrådar går ju alltid att göra Rp på, men det som är trams för en person kan vara fullt allvar för en annan. Ämnena tangerar väldigt ofta gränserna för vad som är ok, och det kan vara på sin plats med strängare regler i en klistrad tråd, om inte annat för att påminna postarna att kfk även gäller inne i det här forumet.
Citera
2008-03-16, 22:38
Medlem
snapcases avatar
Jag har av olika anledningar inte kunnat vara aktiv på sistone men det blir ändring på det i veckan
Citera
2008-03-16, 22:47
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Jag har av olika anledningar inte kunnat vara aktiv på sistone men det blir ändring på det i veckan

hear hear!

Ser fram emot en lång rad postningar i underforumet för varningar och bannlysningar

Är less på tramstrådar om konstiga monster som bor i garderober och skafferier
Citera
2008-03-17, 06:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
hear hear!

Ser fram emot en lång rad postningar i underforumet för varningar och bannlysningar

Är less på tramstrådar om konstiga monster som bor i garderober och skafferier

Instämmer till fullo med i.b.m!

Trevligt att det kommer bli lite ordning på torpet!

Får kanske då samtidigt passa på att hälsa vår kära snapcase "välkommen tillbaka"!
Citera
2008-03-17, 15:55
Medlem
StortHelvetes avatar
Hoppas på att det blir lite ändringar nu!
Välkommen tillbaka, Herr Snapcase!
Citera
2008-03-19, 01:11
Medlem
Stockos avatar
Jag håller på att flytta utomlands och är därför ganska frånvarande från forumet. Tyvärr missade jag att snapcase också va frånvarande så ingen vikarie sattes in.
Citera
2008-03-19, 01:13
Medlem
StortHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Jag håller på att flytta utomlands och är därför ganska frånvarande från forumet. Tyvärr missade jag att snapcase också va frånvarande så ingen vikarie sattes in.

Klantrövar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in