2008-04-02, 17:28
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneArneArneArn
Jag tycker det snarare är klart att han inte är jude
http://www.wargs.com/other/murdoch.html

Nej, det är inte klart. Men det är inte heller särskilt betydelsefullt.

Citat:
Om han inte är jude kan han inte heller per definition vara en sionist=judisk nationalist.
Att hans högerpolitiska agenda genomsyrat hans tidningar och att han sökt politisk makt genom sina tidningar är OT då vi här diskuterar judar och media.

Naturligtvis kan man vara sionist utan att etniskt vara jude. Bestrider du existensen av kristna sionister?

http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_Zionism

http://www.theocracywatch.org/christian_zionism.htm

http://www.christianzionism.org/

Man kan dessutom givetvis vara icke-religiös goj och ändå identifiera sig med och solidarisera sig med sionistiska maktsträvanden, eller mycket intimt samarbeta med de skikt som söker maximera det judisk-sionistiska inflytandet vad gäller nyckelfrågor (exempelvis indoktrinering av olika "liberaldemokratiska" slag). Murdoch är, oavsett om hans morsa var den sista tasmaninfödingen, judinna eller sardinsk cirkusdvärg, en mycket bestämt pro-Likudinriktad mediemagnat.
2008-04-02, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Nej, det är inte klart. Men det är inte heller särskilt betydelsefullt.
Kan inte vara mycket mer klart än det är, men jag tycker heller inte det är viktigt

Citat:
Naturligtvis kan man vara sionist utan att etniskt vara jude. Bestrider du existensen av kristna sionister?

Nej, men jag bestrider att "kristna sionister" är en delmängd av mängden "sionister", de hör snarare till gruppen "amerikanska kristna högerstollar"

Citat:
Man kan dessutom givetvis vara icke-religiös goj och ändå identifiera sig med och solidarisera sig med sionistiska maktsträvanden, eller mycket intimt samarbeta med de skikt som söker maximera det judisk-sionistiska inflytandet vad gäller nyckelfrågor (exempelvis indoktrinering av olika "liberaldemokratiska" slag). Murdoch är, oavsett om hans morsa var den sista tasmaninfödingen, judinna eller sardinsk cirkusdvärg, en mycket bestämt pro-Likudinriktad mediemagnat.

Varför skulle gubben vilja något annat än tjäna så mycket pengar som möjligt och utöva politiskt inflytande. Att personer av hans typ stödjer Israel gentemot arabvärlden har inget med sionismen att göra. Det är för övrigt OT, då topic är judarnas mediamakt.
2008-04-02, 20:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
---
Nej, men jag bestrider att "kristna sionister" är en delmängd av mängden "sionister", de hör snarare till gruppen "amerikanska kristna högerstollar"---

Och etniskt judiska sionister i USA och världen runt är "amerikanska (fyll i andra nationaliteter efter eget behov!) judiska högerstollar"?
Du vill alltså begagna dig av en hemsnickrad definition som förnekar att någon som inte är etnisk jude kan vara sionist? Jag tycker det låter rätt befängt, men om det roar dig så ska jag inte förstöra ditt nöje genom att vara petig.

Citat:
Varför skulle gubben vilja något annat än tjäna så mycket pengar som möjligt och utöva politiskt inflytande. Att personer av hans typ stödjer Israel gentemot arabvärlden har inget med sionismen att göra. Det är för övrigt OT, då topic är judarnas mediamakt.

Du får gärna förklara varför Murdoch (och "personer av hans typ") stödjer "Israel", närmare bestämt de mest chauvinistiska sionistskikten i "Israel" (jämför den nu fängslade "kanadensaren" Conrad Black som gjorde Jerusalem Post till en bastion för mer outspoken hardcoresionism när han köpte tidningen).

Om du vill diskutera ämnet i tråden har du en massa material att ta ställning till, det är bara att gå bakåt, läsa och sedan försöka tala om vad som är sakligt felaktigt i de sammanställningar om judisk-sionistisk mediadominans som det länkas till - andra sionistsympatiserande "debattörer" (eller "debattörer" som a priori (givetvis utan bevis) bestridit den judisk-sionistiska dominansen vad gäller indoktrineringsinstrument och opinionsformande i Västvärlden) har helt ignorerat sakfrågorna, fast de gång på gång har lagts upp till beskådande.
2008-04-02, 21:20
Bannlyst
Citat:
Och etniskt judiska sionister i USA och världen runt är "amerikanska (fyll i andra nationaliteter efter eget behov!) judiska högerstollar"?
Du vill alltså begagna dig av en hemsnickrad definition som förnekar att någon som inte är etnisk jude kan vara sionist? Jag tycker det låter rätt befängt, men om det roar dig så ska jag inte förstöra ditt nöje genom att vara petig.

Jag kan bestämma mig för att vara en "svensk nationalist" men jag kan omöjligen bli vare sig "norsk nationalist" eller "judisk nationalist" hur mycket jag än skulle vilja eftersom det är ett nödvändigt villkor för att tillhöra dessa grupper att jag är norsk respektive jude. För mig är det alldeles självklart.
Att det finns amerikaner och en del andra som kallar sig "kristna sionister" ändrar ingetting, dessa är ju bara en sidogren av den kristna antisemitismen.
Citat:
Du får gärna förklara varför Murdoch (och "personer av hans typ") stödjer "Israel", närmare bestämt de mest chauvinistiska sionistskikten i "Israel" (jämför den nu fängslade "kanadensaren" Conrad Black som gjorde Jerusalem Post till en bastion för mer outspoken hardcoresionism när han köpte tidningen).
Om du vill diskutera ämnet i tråden har du en massa material att ta ställning till, det är bara att gå bakåt, läsa och sedan försöka tala om vad som är sakligt felaktigt i de sammanställningar om judisk-sionistisk mediadominans som det länkas till - andra sionistsympatiserande "debattörer" (eller "debattörer" som a priori (givetvis utan bevis) bestridit den judisk-sionistiska dominansen vad gäller indoktrineringsinstrument och opinionsformande i Västvärlden) har helt ignorerat sakfrågorna, fast de gång på gång har lagts upp till beskådande.

Jag kan förstå att du känner dig frustrerad att olika användare sporadiskt hoppar in i dessa "judetrådar" med vad du tycker okunniga åsikter, men med all respekt, de flesta känner igen en konspiratorisk paranoia när de ser den och har ingen lust att spendera 5h/dygn med att debattera en fråga som man tycker i sig är en nonsensfråga. Mitt sporadiska intresse är mer av debatteknisk och psykologisk natur.
2008-04-02, 21:56
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Jag kan bestämma mig för att vara en "svensk nationalist" men jag kan omöjligen bli vare sig "norsk nationalist" eller "judisk nationalist" hur mycket jag än skulle vilja eftersom det är ett nödvändigt villkor för att tillhöra dessa grupper att jag är norsk respektive jude. För mig är det alldeles självklart.
Att det finns amerikaner och en del andra som kallar sig "kristna sionister" ändrar ingetting, dessa är ju bara en sidogren av den kristna antisemitismen.

Jag kan förstå att du känner dig frustrerad att olika användare sporadiskt hoppar in i dessa "judetrådar" med vad du tycker okunniga åsikter, men med all respekt, de flesta känner igen en konspiratorisk paranoia när de ser den och har ingen lust att spendera 5h/dygn med att debattera en fråga som man tycker i sig är en nonsensfråga. Mitt sporadiska intresse är mer av debatteknisk och psykologisk natur.

Löjeväckande trams, men jag förstår att du måste ägna dig åt i sak felaktig, steril och töntig terminologisk onani och lama personangrepp när argumenten tryter och enkla fakta gör det omöjligt för dig att försvara din desinformations-och damage control-position. Förvisso är det bättre att du stänger ditt glappande kakhål om du varken har vilja eller förmåga att diskutera sakfrågorna. Alltid trevligt att se när sionistvänner som du står svarslösa och börjar tjafsa om sina paranoida vanföreställningar, som ni desperat försöker projicera på andra.
2008-04-02, 22:11
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Vi har inte hävdat att "kristna sionister" är israeliska nationalister. Snarare stödjer de zionismen av religiöst fanatiska skäl. Det beror dock inte på "antisemitism" (ett judiskt tramspåhitt som inte existerar i verkligheten). Japan stödde nazismen utan att för den delen vara tyska nationalister. Men jag antar att du har svårt att tänka logiskt.
Citat:
Du är en djupt indoktrinerad typisk medelsvensson till debattör som inte är insatt i ämnet, och tror att allt handlar om "konspirationer" hit och dit.

När du väl börjat sätta dig in i ämnet och börjat förstå judarnas makt via (bland annat) media-dominansen, då kommer hela din värlsuppfattning att förändras ju mer du läser på och lär dig om ämnet.

Det har dock inget med, som du verkar tro, "konspirationer" att göra. Det handlar helt enkelt om smutsig politik, inget annat.
2008-04-03, 21:17
Bannlyst
Jag är inte nazist

Jag är inte nazist eller allt för höger vriden men man kan se och märka jude,seonist,färgades propaganda överallt. Specielt i ´bonniers böker.

sen måste man tänka jävligt kritiskt till ex nsf propaganda.Men lite rätt har dem,men mycket är ren bullshit
2008-04-04, 18:34
Medlem
aryan_utophias avatar
Ytterligare en klockren artikel från David Duke som återigen drar upp hur judarna hjärntvättar oss vita genom deras media.

http://www.davidduke.com/general/the...athy_3667.html

Som bla. tar upp det vidriga Vogue omslaget med LeBron James och Gisele Bundchen på. :S

"...The cover of Newhouse’s Vogue April 2008 is simply a expression of Jewish latent hostility to our people. Basketball star Lebron James is shown clutching the blond, Brazilian (actually German) supermodel Gisele Bündchen in a pose that appears he is shouting in victory. It is a not so subtle image that he has command over the most beautiful White woman in the world. And, of course, the supermodel is posed to appear that she really enjoys being in his clutches. The cover is a clear message from the top fashion magazine in the world, one read by millions of White women, that having a Black sex partner is the most fashionable, coolest thing there is. It is also a direct affront to every White man, with the depiction of a Black male shouting his capture of the White woman on the cover of the world’s leading magazine for women..."

"...Just like movies such as Stanley Kramer’s Guess Who’s Coming to Dinner, and Rick Rosenthal’s new film, Greta, (both promoting White women with Blacks and both produced by Jewish activists) Vogue and a thousand other Jewish publications are incessantly working for the intermarriage and dissolution of our people. All this is at the same time that every major Jewish organization around the world has programs to prevent Jewish intermarriage with Gentiles. And while Jewish extremists promote race-mixing for Blacks and Whites, Israel does not even allow a legal marriage between a Jew and and a non-Jew..."

sug på den ni hjärntvättade
2008-04-04, 19:35
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aryan_utophia
Ytterligare en klockren artikel från David Duke som återigen drar upp hur judarna hjärntvättar oss vita genom deras media.

http://www.davidduke.com/general/the...athy_3667.html

Som bla. tar upp det vidriga Vogue omslaget med LeBron James och Gisele Bundchen på. :S

"...The cover of Newhouse’s Vogue April 2008 is simply a expression of Jewish latent hostility to our people. Basketball star Lebron James is shown clutching the blond, Brazilian (actually German) supermodel Gisele Bündchen in a pose that appears he is shouting in victory. It is a not so subtle image that he has command over the most beautiful White woman in the world. And, of course, the supermodel is posed to appear that she really enjoys being in his clutches. The cover is a clear message from the top fashion magazine in the world, one read by millions of White women, that having a Black sex partner is the most fashionable, coolest thing there is. It is also a direct affront to every White man, with the depiction of a Black male shouting his capture of the White woman on the cover of the world’s leading magazine for women..."

"...Just like movies such as Stanley Kramer’s Guess Who’s Coming to Dinner, and Rick Rosenthal’s new film, Greta, (both promoting White women with Blacks and both produced by Jewish activists) Vogue and a thousand other Jewish publications are incessantly working for the intermarriage and dissolution of our people. All this is at the same time that every major Jewish organization around the world has programs to prevent Jewish intermarriage with Gentiles. And while Jewish extremists promote race-mixing for Blacks and Whites, Israel does not even allow a legal marriage between a Jew and and a non-Jew..."

sug på den ni hjärntvättade

Tackar mjukast. Duke är hur bra som helst. Ett klockrent exempel på hur judarna hycklar. En sak gäller för judar, något annat för vita .
2008-04-04, 21:18
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Tackar mjukast. Duke är hur bra som helst. Ett klockrent exempel på hur judarna hycklar. En sak gäller för judar, något annat för vita .
Om det bara gällde vita... En regel gäller för judar, och en annan regel för alla gojim. Judar ser inte någon större skillnad på européer och andra gojim. För dem är alla gojim samma sak. Kevin MacDonald tar upp detta bland annat:
The prominent Zionist author Maurice Samuel (1924, 150-151) makes the interesting comment that “the unbelieving and radical Jew is as different from the radical gentile as the orthodox Jew from the reactionary gentile. The cosmopolitanism of the radical Jew springs from his feeling (shared by the orthodox Jew) that there is no difference between gentile and gentile. You are all pretty much alike[;]...a single temper runs through all of you, whatever your national divisions. The radical Jew (like the orthodox Jew) is a cosmopolitan in a sense which must be irritating to you: for he does not even understand why you make such a fuss about the most obvious of facts—that you are all alike.”
— Separation and Its Discontent, p. 6
Judarna kontrollerar inte median enligt MacDonald. Däremot menar han att judarna påverkar median väldigt mycket. Och så är det.
2008-04-04, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Om det bara gällde vita... En regel gäller för judar, och en annan regel för alla gojim. Judar ser inte någon större skillnad på européer och andra gojim. För dem är alla gojim samma sak. Kevin MacDonald tar upp detta bland annat:

.

Jag vill nog hävda att de gör stor skillnad i vissa avseenden. Deras främsta fiende, de judarna hatar och fruktar mest av alla, är de vita europeiska folken i allmänhet och nordeuropéer i synnerhet.

Citat:
Judarna kontrollerar inte median enligt MacDonald. Däremot menar han att judarna påverkar median väldigt mycket. Och så är det.

Här håller jag inte heller med. MacDonald försöker vara Pk för att inte helt slängas ut ur den akademiska världen. Visst fan kontrollerar de en stor del av all media, se bara på fallet Asper i Kanada. Det är inget snack om att de kontrollerar media eftersom de äger i princip all media och nästan alla chefer och en mycket stor del av alla betyande medarbetare är just judar.
2008-04-05, 00:00
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Jag vill nog hävda att de gör stor skillnad i vissa avseenden. Deras främsta fiende, de judarna hatar och fruktar mest av alla, är de vita europeiska folken i allmänhet och nordeuropéer i synnerhet.
Nja, européer kanske är ansedda att för tillfället vara det största hotet (förmodligen mest ashkenazijudar som anser detta; judarna från Yemen skulle nog inte hålla med). Men du glömmer även att judar har varit ogillade historiskt och väldigt länge långt före de kom i kontakt med européer. Maurice Samuel har rätt i sak: gojim som gojim.
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Här håller jag inte heller med. MacDonald försöker vara Pk för att inte helt slängas ut ur den akademiska världen. Visst fan kontrollerar de en stor del av all media, se bara på fallet Asper i Kanada. Det är inget snack om att de kontrollerar media eftersom de äger i princip all media och nästan alla chefer och en mycket stor del av alla betyande medarbetare är just judar.
Så kan det vara. Jag tror dock inte att han säger det av PK, utan för att han faktiskt inte anser att de kontrollerar media. "Kontrollera" är ett starkt ord. De påverkar väldigt mycket, och denna enorma inflytande över media, för judarnas lilla storlek, skulle passa bra att beskrivas som kontroll. Men ifall judarna verkligen kontrollerade median då hade vi inte hört minsta kritik om dem. Mearsheimer och Walt hade till exempel inte haft någon chans att yttra sig, likaså Finkelstein, etc.

Nej, att hävda att judarna kontrollerar media, är att ta i. Jag är beredd att hålla med MacDonald här. Däremot har de ju helt klart alldeles för mycket inflytande, och skadlig sådan, i USA.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in