Flashback bygger pepparkakshus!
2008-03-16, 12:11
Medlem
The_Insanes avatar
Jag har installerat mitt operativsystem på C: och måste nu installera om min dator p.g.a lite problem som har hänt med C: tack vare kan inte spela något spel och så.

Men dem programmen jag installerat på D: och E: kommer dem fungera efter en ominstallation av C: eller kommer det inte fungera?
Citera
2008-03-16, 12:15
Medlem
ownz0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Insane
Jag har installerat mitt operativsystem på C: och måste nu installera om min dator p.g.a lite problem som har hänt med C: tack vare kan inte spela något spel och så.

Men dem programmen jag installerat på D: och E: kommer dem fungera efter en ominstallation av C: eller kommer det inte fungera?

Det ska väl gå. Sen att det kanske inte är den allra bästa lösningen är en helt annan sak

Gjorde så själv för ett tag sedan, det mesta fungerade men en del program strulade iom att de har viktiga systemfiler i windows egna systemmappar.
Citera
2008-03-16, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_Insane

Du får nog installera om programmen eftersom de sparat information i "registret" vilket du sopar när du formatterar C:. Visst finns det program som inte behöver registret utan enbart filer. Vet inte vilka program du kört i detta fall...
Citera
2008-03-16, 13:03
Medlem
DennisOlofs avatar
Nja, de flesta program på D: eller E: kommer inte fungera då det kommer saknas filer, saker i registret osv.

Men det som är bra med att ha C: och D: eller flera partitioner är just att det underlättar en ominstallation. Allt ligger ju kvar orört på dom andra partitionerna. Det är ganska enkelt flytta viktig data dit osv och sedan bara om installera snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in