2008-03-15, 12:24
Medlem
Har Gutsy installerat och har råkat ut för ett ruskigt irriterande problem som ja inte blir klok på!
Så fort ja öppnar en applikation eller liknande så hamnar den för nån anledning precis under min toppmeny vilket resulterar till att ja måste sätta menyn på autohide så jag kan dra fönstret och sen tillbaka till vanlig meny igen!
Hur fasen får ja systemet att fatta att de är en meny där som ja INTE vill ha fönster under?
Citera
2008-03-15, 13:24
Medlem
Bossiemans avatar
Jag skulle testa att ta bort panelen överst helt och sedan lägga till den igen.
Citera
2008-03-15, 14:40
Medlem
testat det. inget resultat...sen har mina fönster för nån anledning gått och blivit vinröda trots att ja inte valt det? ja körde ditt script för att aktivera lite fler effekter i compiz och sen dess är mina fönsterdekorationer vinröda..
Citera
2008-03-15, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raz0r
Har Gutsy installerat och har råkat ut för ett ruskigt irriterande problem som ja inte blir klok på!
Så fort ja öppnar en applikation eller liknande så hamnar den för nån anledning precis under min toppmeny vilket resulterar till att ja måste sätta menyn på autohide så jag kan dra fönstret och sen tillbaka till vanlig meny igen!
Hur fasen får ja systemet att fatta att de är en meny där som ja INTE vill ha fönster under?

installera om, eller använd en annan torrentclient.
Citera
2008-03-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RazER__
installera om, eller använd en annan torrentclient.
En annan torrentklient?
Citera
2008-03-15, 14:56
Medlem
Van Der Graafs avatar
Testa att avaktivera en Compiz-plugin som heter "Place Windows". Den brukar kunna
lägga fönster lite här och var. Om det funkar då, kan du ju aktivera den igen, och
välja ett annat beteende.

Dessutom kan du dra fönster genom att hålla in Shift, och ta tag någonstans i
fönstret och dra (om du inte konfigurerat det på något annat sätt). Då slipper du
att gömma panelen varje gång.
Senast redigerad av Van Der Graaf 2008-03-15 kl. 15:00.
Citera
2008-03-15, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van Der Graaf
Testa att avaktivera en Compiz-plugin som heter "Place Windows". Den brukar kunna
lägga fönster lite här och var. Om det funkar då, kan du ju aktivera den igen, och
välja ett annat beteende.

Dessutom kan du dra fönster genom att hålla in Shift, och ta tag någonstans i
fönstret och dra (om du inte konfigurerat det på något annat sätt). Då slipper du
att gömma panelen varje gång.

Testade med det också, men de gör fasen ingen skillnad!
Nu har ja iaf fixar ramen runt fönstren...irriterande tema som hade gått igång =)
Citera
2008-03-15, 15:52
Medlem
Alfaslangs avatar
Ett tips som inte är en lösning på problemet men ändock kan vara bra att veta är att du kan flytta fönster genom att hålla inne ALT och vänster musknapp var som helst i fönstret och sen flytta musen.
Citera
2008-03-15, 15:54
Medlem
Van Der Graafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
Ett tips som inte är en lösning på problemet men ändock kan vara bra att veta är att du kan flytta fönster genom att hålla inne ALT och vänster musknapp var som helst i fönstret och sen flytta musen.
Det försökte jag säga där uppe ^. Men jag skrev Shift. Sjävklart ska det vara Alt.
Citera
2008-03-15, 17:16
Medlem
RiddareRalfs avatar
Hade samma problem tidigare och lösningen var som en annan skrev tidigare.
Compiz plugin, place windows, bara bocka för sen är det klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in