2008-03-15, 04:25
Medlem
Drapåtrissors avatar
Snart vågar man inte ens äta längre. Nu är det riset som tydlingen skickar många i graven enligt DN. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...52293&rss=1399 Ännu bara en sk uppförstorad larmrapport att negligera eller hur hanterar du alla skrämselnyheter som poppar upp?
Citera
2008-03-15, 06:23
Medlem
tjaboooos avatar
Bry sej låter jag andra göra, skiter i allt va larmrapporter heter för ska man gå efter dom kan man fan inte ens dricka vatten utan att nåt är åt h*****e.
Citera
2008-03-15, 08:11
Medlem
Trist med alla dessa larmrapporter. Hoppas dock att det kan påverka så vi får bättre produkter på hyllorna. Borde ju gå att åtgärda detta då det tydligen beror på att risproducenterna har risiga ( ) produktionskedjor så att mögelsvampar bildas.

/ Lenn
Citera
2008-03-15, 15:48
Medlem
tetZIXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Bry sej låter jag andra göra, skiter i allt va larmrapporter heter för ska man gå efter dom kan man fan inte ens dricka vatten utan att nåt är åt h*****e.

Tycker man kalebasskrita med renfilé från träskområdena kring Tjernobyl är gott ska man ju naturligtvis käka det. Men alla "larmrapporter", även om de blåses upp av media, brukar som regel ha vetenskapligt underlag och därför åtminstone ge ett hum om att något kan vara fel.
Citera
2008-03-15, 15:53
Medlem
Bulldoozers avatar
Kanske bättre att hålla sig till riktiga ris märken istället för något halvhjärtat som t,ex eldorado eller ica
Citera
2008-03-15, 18:55
Medlem
i.b.ms avatar
Allt är farligt om man äter för mycket av det

Det enda jag aktar mig vad gäller ris är att värma upp gammalt ris, har fått för mig att det inte är bra (tack vare min mor som var hushållslärare som påstod det ) men jag har inga belägg för att det stämmer...
Citera
2008-03-15, 23:44
Medlem
Fredroks avatar
Med tanke på att man tydligen får cancer av ALLT man äter och gör idag så skiter jag fullständigt i alla larmrapporter. Jag tänker tvärtom konsumera mer ris än någonsin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in