2008-03-13, 18:21
Medlem
Hej Flashback! Jag hoppas detta är i rätt forumdel.

Det är så att jag har stött på ett litet problem.

Jag har laddat ner två stycken filmer från Youtube (två .flv filer då), den ena är ca. 2 minuter och den andra ca. 8 minuter.

Det jag vill göra nu är att jag vill editera dessa filer i Windows Movie Maker, klippa lite i dem och sätta ihop dem till en film etc., och sedan lägga in filmen i en Impress fil, och ha med den i min presentation.

Nu har jag dock stött på en del problem. Windows Movie Maker vägrar öppna filerna, den låser sig direkt när man försöker lägga till de båda.

Jag kan spela filerna med Riva och VLC, men inte med WMP.

Jag har försökt konvertera filerna med Riva och fått dem till .wmv format, fast likförbannat funkar de varken i WMP eller Windows Movie Maker (WMP säger att det behövs codecs).

Om jag nu har två .flv filer från Youtube, hur gör jag enklast om jag helt enkelt vill få in båda dessa i Windows Movie Maker, kunna editera dem, och sedan skapa en ny film av de båda i ett format som Impress stödjer (mpeg, wma, inget udda.)

Tacksam för snabbt svar.
Citera
2008-05-06, 21:39
Medlem
Trapzors avatar
Har samma problem :P önskar få svar på den frågan jag med.
En del filmklipp kan jag få en.. och andra blir helt svarta och man hör bara ljudet.
Citera
2008-05-06, 23:28
Medlem
kanulas avatar
Movie Maker SUGER, byt program! (Movie Maker har förresten bara stöd för Microsofts egna format samt några andra vanliga. *.flv stöds inte)

Lite skumt att det inte vill sig efter konverteringen men troligen fattas det nån codec.

Ladda ner ett codecpack, typ CCCP å se om det funkar då.
Citera
2009-12-25, 14:07
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanula

Ladda ner ett codecpack, typ CCCP å se om det funkar då.
Jag förstår inte vad det innebär, kan någon förklara närmare?
Jag orkar verkligen inte ladda ner ett vettigt program, så gärna vill jag inte klippa en film.
Citera
2009-12-25, 16:54
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Jag förstår inte vad det innebär, kan någon förklara närmare?
Jag orkar verkligen inte ladda ner ett vettigt program, så gärna vill jag inte klippa en film.
Det jag tipsade om är ett paket med codecs (för att kunna spela upp en mängd olika format). Du vill inte ladda ner något program och du vill inte klippa film? Vad är det du undrar egentligen?

Slänger över denna till support.
/Mod
Citera
2009-12-25, 17:36
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanula
Det jag tipsade om är ett paket med codecs (för att kunna spela upp en mängd olika format). Du vill inte ladda ner något program och du vill inte klippa film? Vad är det du undrar egentligen?

Slänger över denna till support.
/Mod
Det jag menade var att jag inte riktigt tar det så seriöst så att jag vill sätta mig in i ett avancerat program, jag vill bara enkelt kunna redigera en film från YouTube.
MovieMaker hade fungerat utmärkt, jag vill bara pilla lite som sysselsättning, men mitt klipp kan inte öppnas i MM.
Vi kan ta exemplet att jag vill lägga in ett klipp med mig själv i Skogsturken-klippet, hur gör man enklast det?

Jag har hållit på fram och tillbaka med massa convertors och grejer, det jag har nu är en rip av YouTube-klippet i mp4-format, som inte kan öppnas i varken MovieMaker eller Adobe Premiere Pro (jag tog det så seriöst i alla fall så jag skaffade det), hur ska jag göra?

Har läst typ dom första två sidornas träffar som hittas vid googlesök i stil med "Redigera mp4", "Konvertera mp4 till [filtyper som fungerar i MovieMaker och Premiere, har testat dom flesta]" och liknande.
Citera
2009-12-26, 14:46
Medlem
_abous avatar
Jag bumpar.
Har testat den där codec-prylen nu också, fick det inte att funka.
Det är möjligt att det är mig det beror på, och inte alternativen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in