2008-03-13, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Ja, utöver detta med vård har hon väl representerat någon sorts sunt förnuft och eget ansvar-höger. Men här känner jag att minnesbilderna börjar diffundera, så kan du exemplifiera vad mer hon har debatterat om, med länkar eller annat, så är det tacksamt. Det skulle bredda bilden. En person kan inte enbart vara den ynkliga skit hon nu uppträder som i sin spalt och i TV-snutten, ska man utgå ifrån det så tappar man tron på mänskligheten.
Det lustiga är att jag inte minns VAD det var. Kan det vara så simpelt som att hon har kritiserat Mona Sahlin eller Margaretha Winberg?
Citera
2008-03-13, 20:29
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Det lustiga är att jag inte minns VAD det var. Kan det vara så simpelt som att hon har kritiserat Mona Sahlin eller Margaretha Winberg?

Vi behöver nog dubbel dos ginseng både du och jag! Men så mycket drar jag mig till minnes att det var kritik från höger, mot ett kravlöst och flummigt pre-Tjockisdoktor-(s)-samhälle.
Citera
2008-03-13, 20:34
Medlem
Poe09s avatar
Det var den här historien som blev hennes "genombrott": http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9804/20/blojor.html
Efter den debattartikeln värvades hon till Expressen.
Här står om hur det gick till: http://www.journalisten.se/artikel/5...a-ledarsidorna
Senast redigerad av Poe09 2008-03-13 kl. 20:40.
Citera
2008-03-13, 20:36
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poe09
Det var den här historien som blev hennes "genombrott": http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9804/20/blojor.html
Efter den debattartikeln värvades hon till Expressen.

Aha, undersköterska var det hon var. Ja, den yrkesrollen kan jag förstå att hon ville häva sig ur. Och rätt hade hon ju faktiskt i någon mening här likaväl som annorstädes. Det är numera som marineringen i PK-kloaken tar ut sin rätt.
Citera
2008-03-13, 21:00
Medlem
volvo 240s avatar
Hon hade ju fan inte rätt, på ett ålderdomshem ska man inte ligga ybderbörd icg nerpissad!
Citera
2008-03-13, 22:08
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
http://svt.se/play?a=259342
Har inget skvaller.

Men man blir ju mörkrädd. Och hon ska vara journalist. Vilka meriter krävs det egentligen ?.
En journalist som faktiskt sitter och tycker att vissa åsikter ska censureras. Detsamma som att inskränka yttrandefriheten.

Och med en tydlig snorkig, tyken besserwisser attityd som syns så tydligt i rutan. Ta tex när hon sitter med ansiktet bortvänt och tittar upp i luften när den andre talar till henne. Attityden var lika tydlig som om det hade stått "Jag vet bäst" i pannan på henne med tusch.

Krönikan var väl efter sedvanlig modell. Man måste skriva uppseendeväckande för att folk ska se den och läsa den. Sakinnehållet är mindre viktigt. Hon räknade väl inte med att behöva vara med i tv och förklara den. Då blev det genast som synes lite svårare att hitta på vettiga förklaringar till den.

Och en sådan här människa tjänar säkert långt över vad en undersköterska i tex äldreomsorgen gör.

Det finns verkligen ingen rättvisa.

Var det förresten inte hon som tyckte att lite gammal köttfärs var okej att äta ?. Sedan så visade det sig att hon satt i någon intresseorganisation för Swedish Meat.
Citera
2008-03-13, 23:15
Medlem
Zockerconnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Ojdå, då lever hon en kraftig kulturellt berikad vardag. Möter en och annan falskt trevlig blading på stammispizzerian. Trovärdig människa :spyis:
Ibörjan av 1970-talet så bodde familjen i Bandhagen så hon borde väl ha fått sina första intryck därifrån.
Edit, missade på 1970-talet var Bandhagen en förort huvudsakligen befolkad av etniska svenskar
Citera
2008-03-14, 11:54
Medlem
volvo 240s avatar
Kom igen nu, det måste finnas mer på haggan.
Citera
2008-03-14, 13:20
Medlem
Jag såg henne debattera i SVT morgonsoffa och för egen del så fick jag intrycket att här har vi en kvinna som frekvent handlar lådvin på bolaget.
Citera
2008-03-14, 13:53
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Jag såg henne debattera i SVT morgonsoffa och för egen del så fick jag intrycket att här har vi en kvinna som frekvent handlar lådvin på bolaget.

Nog såg hon lite fyllesvullen ut.

Slår man upp ordet PK-häxa i SAOL hittar man säkert en bild på henne. Ett lysande exempel på de försupna hycklare som sitter och leker journalister i dagspressen.
Citera
2008-03-15, 15:05
Bannlyst
Det vore intressant att få reda på vem hon är förlovad, gift eller bor med.
Citera
2008-03-15, 15:08
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Ja usch, sist jag var på bolaget var det många sånna typer som köpte bag-in-box. Så charmlöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in