2021-03-27, 12:15
Medlem
Samizdats avatar
Två trådar infogade.
/Moderator
Citera
2024-07-01, 20:21
Medlem
Råkade ut för husrannsakan för ett tag sedan, de hittade 7g cannabis.

Stötte på patrull under en festival, de påstod att jag var påverkad av kokain (var helt ren). Frågade om jag kunde lämna urinprov, varvid jag informerade polisen om att jag precis varit på toaletten och kan pissa om typ 1h.
De ansåg att jag var kokainpåverkad pga ett fingertics jag haft sedan jag var bebis..

Polisen bestämde sig att jag skulle tas in på förhör, satt i ett tält i typ 2h och svarade på frågor. De frågade hela tiden om kokain, att jag var påverkad. De gjorde kroppsvisitering, sökte igenom min väska och hittade ingenting.
Erkände jag rökt cannabis för 7 dagar sedan, tänkte jag skulle få pissa hursomhelst så lika bra att vara ärlig.. De hittade mina hemnycklar i väskan. Förundersökningsledaren sa att de hade tillräckligt för husrannsakan och drog hem till mig.

Förväntade mig att jag skulle få pissa men det fick jag inte, trots att det hade visat min oskuld (kokain), troligtvis enbart metaboliter för cannabis.

Åklagaren yrkar om 60 dagsböter för ringa narkotikabrott för innehav för eget bruk. Min undran är om polisen öht hade tillräcklig misstanke för husrannsakan? Inga prover togs öht.

I dokumentet jag fått från tingsrätten står det att beslut om husrannsakan gjordes efter att jag erkänt att jag hade cannabis hemma. Vilket inte stämmer, polisen stod med mina nycklar i handen och sa att de nu ska åka hem till mig för att genomföra husrannsakan. Jag informerade då vart cannabisen fanns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in