2008-03-12, 19:02
Medlem
stahs avatar
inte skrivet så detaljerat, hoppas det går att läsa endå.

Thaiinspirerad wok. 4personer

4 nudelpaket
1paket 500g thai wok findus
2burkar skivade champinjoner
2paket bacon (helst med extra röksmak )
soja
sallad
lättmajonäs

Koka upp vatten i en kastrull och lägg i 4paket nudlar (Utan kryddorna)

Hacka bacona smått stek på dem utan smör i stekpannan på hög värme så de nästan blir lite frasiga
lägg i champinjonerna låt de steka på några minuter sen i med thai wok grönsakerna och låt de steka
tills allt vatten försvunnit och fått en fin färg, hacka lite sallad och lägg i i stekpannan och lägg i nudlarna
som kokat upp, tillsätt ca 1.5matskedar lättmajonäs och några teskedar soja för att få en finare färg
rör om i stekpannan.

Recept skrivet av:
mrb " at " cyberdelia " dot " nu
Citera
2008-03-13, 10:33
Bannlyst
Inte för att vara otrevlig eller så, men det där kan nog inte ens med en mycket stor portion av god vilja klassas som någon form av thaimat.

Byt ut findus och champinjonerna mot färska diton. Glöm lättmajonäsen, släng i vitlök, chili, kanske ingefära, fisksås och ostronsås så har du kommit en liten bit närmare thaimat i alla fall.
Citera
2008-03-13, 16:00
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrMunson
Inte för att vara otrevlig eller så, men det där kan nog inte ens med en mycket stor portion av god vilja klassas som någon form av thaimat.

Byt ut findus och champinjonerna mot färska diton. Glöm lättmajonäsen, släng i vitlök, chili, kanske ingefära, fisksås och ostronsås så har du kommit en liten bit närmare thaimat i alla fall.
Om jag ska vara ärlig mrMunson så tror jag att den här tråden startades som ett skämt. Det finns inte en chans på jorden att något allvar ligger bakom. Jag förutspår att den förpassas till papperskorgen inom kort.
Citera
2008-03-13, 16:05
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Om jag ska vara ärlig mrMunson så tror jag att den här tråden startades som ett skämt. Det finns inte en chans på jorden att något allvar ligger bakom. Jag förutspår att den förpassas till papperskorgen inom kort.
Haha, man vet aldrig. Det finns några knepiga trådar på det här forumet för tillfället .

~Paul~
Citera
2008-03-13, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stah
inte skrivet så detaljerat, hoppas det går att läsa endå.

Thaiinspirerad wok. 4personer

4 nudelpaket
1paket 500g thai wok findus
2burkar skivade champinjoner
2paket bacon (helst med extra röksmak )
soja
sallad
lättmajonäs

Koka upp vatten i en kastrull och lägg i 4paket nudlar (Utan kryddorna)

Hacka bacona smått stek på dem utan smör i stekpannan på hög värme så de nästan blir lite frasiga
lägg i champinjonerna låt de steka på några minuter sen i med thai wok grönsakerna och låt de steka
tills allt vatten försvunnit och fått en fin färg, hacka lite sallad och lägg i i stekpannan och lägg i nudlarna
som kokat upp, tillsätt ca 1.5matskedar lättmajonäs och några teskedar soja för att få en finare färg
rör om i stekpannan.

Recept skrivet av:
mrb " at " cyberdelia " dot " nu

Bacon?? Majonäs??... Det där låter inte bra ärligt talat..
Själv har jag alltid haft en fascination av att kunna laga liknande mat som på kinarestaurangerna.
Den där med kött och bambuskott och stora purjolöks bitar t ex..
Och några wok experiment har faktiskt varit rätt lyckade.
Tror tom att jag kört med bacon nån gång oxå.. men kykling måste va det bästa.
Prova ostronsås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in