2008-03-12, 01:45
Medlem
Spår av nötters avatar
Hej

Har någon kollat på Cartoon Network på senaste tiden? Nickelodeon? Ja vilken kanal som helst som visar barnprogram stora delar av dagen.

Det är verkligen konstant skrik, konstant action. Reklamerna blinkar och stojar. Inte en minuts lugn. Allra helst de nya barnprogrammen.

Har detta någon inverkan på barn? Visst, pojkar i 7årsåldern gillar att springa och leka med actiongubbar. De gillar även att kolla på barnprogram, helst lagom hetsiga. Men tänk er en 7årig pojke som får sitta framför Cartoon Network i 4-5 timmar om dagen. Då han går ifrån TVn borde hans hjärna ligga på fullspinn i flera timmar efteråt.

Jag brukar ibland sätta mig ner och komma in på den här kanalen, efter bara någon minut känner jag hur min kropp börjar bli hetsig och oroad. Tänker man på hur tjatiga barnprogrammen är så ser man det verkligen - Pang poff, skrik, shoff spring, sparka, hoppa, bli överkörd av ett ånglok, ramla ner från träd, flyga flygplan, spränga grejer. KONSTANT!

Har även för mig att detta fenomen finns dokumenterat någonstans, någon som kan bekräfta min teori? Gör Cartoon Network barn till tjackmonster?
Citera
2008-12-13, 11:45
Bannlyst
Dom visar ju det som man vill se. SVT kommer ju aldrig vissa sådana bra program på barnkanalen. Jag tror inte att man blir ett tjackmonster om man tittar på stoppa duvan och liknande.
Citera
2008-12-13, 12:54
Medlem
joeyopals avatar
Och folk undrar varför det finns så många dampbarn nu för tiden. Klart att när barnvakten( tv) bara spottar ur sig epilepsiframkallande skit att barnen blir messed up.
Citera
2008-12-13, 12:56
Medlem
Benny.Santinis avatar
Tog bort Cartoon Network, det var konstant skrik och inget annat. Det blev Disneykanalen istället.
Citera
2008-12-13, 13:01
Medlem
Hehe stoppa duvan ja. Fina grejer det där.
Jag tror ni missar att cartoon networks innehåll varit ungefär detsamma sen jag kollade i mitten av 90-talet. And I turned out just fine trots flera timmars tv-tittande per dag.
Citera
2008-12-13, 13:02
Medlem
Benny.Santinis avatar
Det var väl fånga duvan?
Citera
2008-12-13, 14:23
Medlem
volkovs avatar
Var det inte rädda duvan?
Citera
2008-12-13, 14:46
Medlem
Deeeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volkov
Var det inte rädda duvan?
Nej! De vill ju duvan illa. Stoppa Duvan heter det.

För att hålla mig till topic kan jag ju säga att jag tycker det är helt otroligt att barnen verkligen gillar Cartoon Network. Fånga Duvan är väl ganska okej, lite smått roligt så där men resten av det som visas på Cartoon Network är ju mest skrik och skrän. På ett eller annat sätt tror jag barnen som kollar på den skiten blir scarred for life.

Fem myror är fler än fyra elefanter, det var bra TV det.
Senast redigerad av Deeean 2008-12-13 kl. 14:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in