• 1
  • 2
2008-03-12, 11:52
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blu3D
PRiVATE är den enda som ger ett råd som överhuvudtaget är vettigt.

Att hibernera datorn kommer inte hjälpa alls, eftersom trådskaparens problem ligger innan windows börjar ladda. En HijackThis-logg skulle formodligen inte visa något som hör ihop med just det här problemet, och du lär inte hitta något oavsett vilket antivirus du använder.
Vore det ett virus skulle det vara tvunget att ligga i BIOS, vilket inget antivirus skulle upptäcka ändå. Men eftersom BIOS är flashat (efter att problemet uppstod, utgår jag ifrån) borde inte det heller vara någon risk.

Problemet borde ligga i hårdvaran, eftersom problemet tar fart innan OS ens börjar ladda. Gör som PRiVATE sa och genomför en hårdvarufelsökning.

jag tror oxå på hårdvaran men först kollar ju även sånt som är enkelt att kolla upp, för att utesluta detta. om jag får detta problem på en dator så inte fan är tex ett test av minnenna på 10 timmar det första jag gör
Citera
2008-03-12, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 927
jag tror oxå på hårdvaran men först kollar ju även sånt som är enkelt att kolla upp, för att utesluta detta. om jag får detta problem på en dator så inte fan är tex ett test av minnenna på 10 timmar det första jag gör

Om inte hårddisken startar förrän efter 15 minuter så är det knappast ett software problem
Citera
2008-03-12, 14:54
Medlem
927s avatar
japp men om disken är död när datorn vill boota windows så lär det ju bli ett felmeddelande direkt men frågan är ju när exakt datorn fryser eller hänger sig under uppstarten.
om ts har märkt och menar att disken är död fram till 15 min efter man tryckt på powerknappen så fattar jag inte varför han isf har fibblat med sysåterstälningen och drivare osv.

har man problem med hårdvaran under uppstart så ligger det nära till hands att misstänka nätagg
Citera
2008-03-12, 15:05
Medlem
Jag hade nåt liknande problem en gång vilket uttyckte sig i att datorn kom aldrig förbi POST'ningen. Felet visade sig vara ett kasst Sandisk FLASH-minne som jag hade kopplat in i en USB-adapter... när jag felsökte så hoppade datorn igång utan problem när jag tog bort minneskortsläsaren...
Citera
2008-03-13, 18:59
Medlem
Eftersom jag körde Chekdisk /r r för att repa eventuella fel och det här körde jag från hjälp på en windovs xp orginal skiva.Den hittade inga fel, datorn borde efter att den bootat klart börja med hård disk C eftersom operativ systemet ligger där.Jag har redan provat att plocka bort alla USB anslutningar och icke vitala delar, utan resultat.Jag har jobbat med datorer och stora system för industier i 14 år, det här är ett fel jag aldrig varit med om förut.
Angående nätaggregatet så har jag även belastat det med varenda USB och cd/dvd igång och jag får aldrig att datorn hänger sig.
När datorn är i gång funkar den klockrent.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in