• 1
  • 2
2008-03-11, 18:14
Medlem
Skullheads avatar
Bästa är väl att du lägger det i den stora väskan, alltså inte handbagaget. Det är ju inte så att dom letar igenom alla väskor, dessutom så markerar inte hundarna något heller, iom att det är lagligt.
Citera
2008-03-11, 18:27
Medlem
Probelimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziobek
Vet om spice menar du ? Då kan man ju likagärna smuggla cb i spicepåsar istället..

Tror dom vet om det men klart att dom inte blåögt litar på att det är spice i dom allså kommer dom kolla och så.
Nej om secret agent tricket.
Citera
2008-03-11, 18:35
Medlem
Jag har flygit ett antal gånger och aldrig varit med om någon drogvisitering vid Arlanda...

Göm dem väl i någon innerficka, resväskan eller nåt. Borde väl inte va några problem?

Nån som blivit visiterad på Arlanda förresten?
Citera
2008-03-11, 18:40
Medlem
Oskarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande^^
Jag har flygit ett antal gånger och aldrig varit med om någon drogvisitering vid Arlanda...

Göm dem väl i någon innerficka, resväskan eller nåt. Borde väl inte va några problem?

Nån som blivit visiterad på Arlanda förresten?

Pendlade mycket via Arlanda förut och ett par gånger flög jag med röka på mig. Har aldrig blivit visiterad mer än det sedvanliga när du går igenom säkerhetschecken. Förslagsvis lägger du ditt spice i väskan som eventuellt ska checkas in så slipper du stå och förklara varför du flyger med rökmix, oavsett om det är lagligt eller inte.

edit: Glömde att tillägga att jag efter min nyårsvecka i Amsterdam blev rejält visiterad till den grad att jag fick ta av mig kalsongerna och röntga skorna hos tullpolisen. Men mitt resmål hade "förmodligen" något att göra med visitationen då jag aldrig sett tulltjänstemän i samma utsträckning på Arlanda när jag har flugit runt i världen.
Senast redigerad av Oskars 2008-03-11 kl. 18:44.
Citera
2008-03-11, 19:32
Medlem
Probelimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskars
Pendlade mycket via Arlanda förut och ett par gånger flög jag med röka på mig. Har aldrig blivit visiterad mer än det sedvanliga när du går igenom säkerhetschecken. Förslagsvis lägger du ditt spice i väskan som eventuellt ska checkas in så slipper du stå och förklara varför du flyger med rökmix, oavsett om det är lagligt eller inte.

edit: Glömde att tillägga att jag efter min nyårsvecka i Amsterdam blev rejält visiterad till den grad att jag fick ta av mig kalsongerna och röntga skorna hos tullpolisen. Men mitt resmål hade "förmodligen" något att göra med visitationen då jag aldrig sett tulltjänstemän i samma utsträckning på Arlanda när jag har flugit runt i världen.
Ta av dig kalsongerna, skojar du. Låter med som att du råkat ut för något Tullprank som tjänstemännen skrattade gott åt sig i nåra veckor efter.
Citera
2008-03-11, 19:41
Medlem
Leovinuss avatar
se till att ha en påse med vanligt grönt te bredvid och säg att spice är en tesort
Citera
2008-03-11, 19:43
Medlem
Phanthans avatar
Kan du sluta att skapa en massa onödiga trådar? De hade lätt kunnat varit inlägg i någon annan större tråd.
Posta där det hör hemma.
Citera
2008-03-11, 20:10
Medlem
joasones avatar
Gör som dom i hassan ring innan!!!!!
Citera
2008-03-11, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Ta av dig kalsongerna, skojar du. Låter med som att du råkat ut för något Tullprank som tjänstemännen skrattade gott åt sig i nåra veckor efter.
Han menar med alla säkerhet att han tog av sig ändå ner till kalsongerna, men jag tror du förstod det.
Själv har jag då aldrig blivit visiterad annat än om man har något av metall på sig och då kör de endast med handdetektorn på en. Kan tänka mig att om du vill vara riktigt säker borde det räcka med att tejpa de utanpå kalsongerna eller nåt (om du inte vill lägga de i kalsongerna förstås).
Citera
2008-03-12, 03:02
Medlem
Som sagt, lägg det i den stooora väskan.
Citera
2008-03-13, 03:38
Medlem
Oskarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime

Ja, ett lika kul skämt som att de körde röntgen på allt möjligt de kunde efter att jag fick ta av mig mina kläder för en ensam manlig polis i ett minimalt rum med vita väggar. Kom inte och lek erfaren om du inte har en suck om hur helkroppsvisitationer på flygplatser går till.

Självklart kollar de även innanför de egna kalsongerna om de går såpass långt att de river upp hela väskinnehåller för att kolla kläderna in i minsta byxlinning.
Citera
2008-03-13, 03:53
Medlem
blotarns avatar
Du kan flyga med det, ja.
Stäng tråden nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto