• 1
  • 2
2008-03-17, 23:57
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Det beror på vem som tillverkar dem och vilken kvalitet det är på dem. Kubanska cigariller (Cohibas små cigariller m fl) är gjorda av ren cigarrtobak men kostar också skjortan. Men Rittmeester och liknande skulle jag inte lita på är utan kemikalier...

Vissa Danneman röker jag ibland, och det finns en viss chans att de är utan kemikalier, åtminstone de dyrare av dem.

Luskade lite mer, rätt logiskt egentligen, men innehåller dem "100% Tobacco" kan man nog vara ganska säker på att mycket få om några kemikalier är tillsatta. Att dessa smakar som cigariller skall göra, till skillnad från sina smaksatta diton är ju också ett plus.
Citera
2008-03-18, 07:29
Medlem
cacablancas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzforMiles
Luskade lite mer, rätt logiskt egentligen, men innehåller dem "100% Tobacco" kan man nog vara ganska säker på att mycket få om några kemikalier är tillsatta. Att dessa smakar som cigariller skall göra, till skillnad från sina smaksatta diton är ju också ett plus.

haha jag frågade vart tror ni tobaken har odlats? inte vilka kemikaliker det finns i
Citera
2008-03-18, 10:17
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cacablanca
haha jag frågade vart tror ni tobaken har odlats? inte vilka kemikaliker det finns i
Och det har du fått svar på. Amerikanska cigarettmärken har till största delen amerikanskodlad tobak. Mer exakt svar än så kan du inte få eftersom de inte anger vilket land deras tobak kommer från, till skillnad från cigarrtillverkarna.
Citera
2008-03-18, 19:28
Medlem
cacablancas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Och det har du fått svar på. Amerikanska cigarettmärken har till största delen amerikanskodlad tobak. Mer exakt svar än så kan du inte få eftersom de inte anger vilket land deras tobak kommer från, till skillnad från cigarrtillverkarna.

okej
vart kommer tobaken från blend någon som vet?
Citera
2008-03-18, 23:18
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cacablanca
okej
vart kommer tobaken från blend någon som vet?
Från det land som för stunden säljer den billigaste andrasorteringstobaken...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in