2008-03-11, 00:02
Medlem
Har inte hunnit lära mig min imac såhär långt.
En sak jag undrar dock är hur man får fullskärm på t ex safari?
Går in i över meny raden på fönster och tycker att det borde gå att korrigera där men icke.

Det andra är lite snabbt hur det fungerar med program och sådant.
När jag tankar något program så hamnar det alltid som en disk på skrivbordet som jag måste köra från och inte t ex bland program i finder. Hur fungerar det med program egentligen i mac kring installation och köra?
Citera
2008-03-11, 00:05
Medlem
nosheoldwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod

Det andra är lite snabbt hur det fungerar med program och sådant.
När jag tankar något program så hamnar det alltid som en disk på skrivbordet som jag måste köra från och inte t ex bland program i finder. Hur fungerar det med program egentligen i mac kring installation och köra?

Du behöver inte köra från den "disken" som ploppar upp på skrivbordet. lägg över innehållet i t ex program och mata sedan ut den. Sen är det bara att tuta och köra.
Citera
2008-03-11, 01:10
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Skapa ett nytt fönster i Safari. Ändra storleken till det du vill ha. Surfa inte iväg. Stäng det. Öppna ett nytt och nu bör den önskade storleken vara inställd som förhandsval.

OS X har ingen maximeraknapp, bara en knapp för att hoppa upp i optimal storlek. I vissa program fungerar den dock som fullskärmsknapp. Den gröna alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in