2008-03-10, 22:31
Medlem
Mighty_m00ses avatar
Jag har blivit dömd till skyddstillsyn, och har nu fått en varning. Vill inte gå in för mkt på vad det gäller men narkotika brott i små mängder. Har pissat positivt flera ggr och som sagt fått en varning. när man har fått ett ultimatum att man ska vara ren och om inte så blir det övervakningsnämnden.
Vad händer sen? Blir det rättegång eller kan övervakningsnämnden dömma en direkt.
Och hur stor är chansen att man blir dömd till fängelse om man har jobb osv och inte åkt dit på något sedan det förra åtalet utan bara lämnat positiva provar på diverse droger och inte skött sin tillsyn.
Skulle vara riktig tacksam om nån visste och kunde ge lite feedback.

Mvh/ MM

Bör kanske redan tillägga att jag har varit hos övervakningsnämnden en gång och fått en skriftlig varning.
Citera
2008-03-10, 22:48
Medlem
Kuyichis avatar
Nämnden kommer hemställa att en åklagare begär att din skyddstillsyn undanröjs hos tingsrätten. I slutändan innebär det att det blir buren, hur många månader vet du själv eftersom du bör ha fått ett alternativstraff till skyddstillsynen.
Citera
2008-03-10, 23:11
Medlem
Mighty_m00ses avatar
Fick iofs inte något svar eller liknande på vad jag skulle få annars, men om vi säger så så hade dom inte så mkt att komma med. Jag yrkade på böter men dom dömde mig som sagt till skyddstillsyn.
Så svårt att säga hur illa det kan bli, ser dom extra hårt på att man har skitit fullständigt i domen som man fått eller vad mman ska säga.
Jag har jobb som sagt, har inte torskat på nånting överhuvudtaget sedan detta hände för över 2 år sedan. Fick först ett års skyddstillsyn sedan ett halvårs förlängt och nu får vi ju se vad som händer. Jag svär fan vad jag hatar dom fittorna.
Citera
2008-03-10, 23:42
Medlem
Mighty_m00ses avatar
Vad spelar det för roll om vart jag skulle komma ifrån, jag är svensk vadådå?
Äh men vafan på nåt jävla vänster måste ju att slingra sig ur det hela.
Hade ju varit trevligt om lite folk som vet vad jag snackar om kanske som har varit i samma sits kan ge en synpunkt och inte nån liten 18årig fjant som är dryg över internet.
Citera
2008-03-11, 02:26
Medlem
Engelbreckts avatar
Flyttar från Brott och Straff till Juridik där den passar bättre in.

/mod.
Citera
2008-03-11, 08:34
Medlem
BaronBs avatar
Som sagts i så många tråder i detta forum tidigare:
Det är omöjligt att ge något bra svar utan ordentlig bakgrundsinformation:
1/ VAD har du dömts till skyddstillsyn för?
2/ Fick du en ren skyddstillsyn, d.v.s. utan samhällstjänst?
3/ OM du nu fick samhällstjänst, har du gjort den? Vad angavs för alternatiovstraff i domen (det står då "om fängelse valts som påföljd skulle strafftiden ha besätämts till X månader")?

Börjar så...
Citera
2008-03-11, 19:46
Medlem
Mighty_m00ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronB
Som sagts i så många tråder i detta forum tidigare:
Det är omöjligt att ge något bra svar utan ordentlig bakgrundsinformation:
1/ VAD har du dömts till skyddstillsyn för?
2/ Fick du en ren skyddstillsyn, d.v.s. utan samhällstjänst?
3/ OM du nu fick samhällstjänst, har du gjort den? Vad angavs för alternatiovstraff i domen (det står då "om fängelse valts som påföljd skulle strafftiden ha besätämts till X månader")?

Börjar så...

Ringa narkotikabrott, innehav av mindre än 1 gram cannabis, mindre odling utan att dom fick tag i nåt, så i runda slängar ringa och ett minimalt innehav. har tidigare domar med för länge sedan.
Citera
2008-03-11, 19:50
Medlem
BaronBs avatar
Fortfarande inget riktigt svar....

- Fick du ren skyddstillsyn?
- Samhällstjänst?! Alternativstraff?!
Citera
2008-03-12, 03:52
Medlem
tjaboooos avatar
Raderat lite ot.
/Mod.
Citera
2008-03-17, 17:14
Medlem
Mighty_m00ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronB
Fortfarande inget riktigt svar....

- Fick du ren skyddstillsyn?
- Samhällstjänst?! Alternativstraff?!

Fick inget sådant. Ingen påföljd förutom skyddstillsyn. Inget alternativ var snacka om böter eller skyddstillsyn så ja yrkade på böter men som sagt blev det det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in