Citat:
Ursprungligen postat av VicVoc
Backpackers som varit p den nstan obligatoriska asienresan efter plugget har en tendens att veta allt om asien fr att dom varit dr en mnad eller tv.
Det r komiskt tycker jag.
Har inte rest tillrckligt? Menar du d allmnt eller i Vietnam? Jag har varit i sex vrldsdelar och bott i fyra lnder p heltid. Tycker att jag r ganska berest.
Jag sger att det snarare r du som inte varit i Vientam tillrckligt fr att se att det inte r s turistexploaterat. Men har man bara varit p Pham Ngu Lao och kringliggande gator i distrikt 1 i HCMC eller Nha Trang osv eller s frstr jag att man tycker att det r turistexploaterat
Mat hittar du utan problem fr 3kr mltiden. Men det r klart, tillbringar du all tid p de f platser dr turismen r koncentrerad s r ju priserna hgre.
Om du lst noggrant s sa jag just att transporten var ett problem d jag inte kom utanfr turiststderna/mlen. r vertygad om att landet r fantastiskt med egen transport t.ex. motorcykel s att man kan ta sig till mer genuina platser, vilket jag inte gjorde.
Precis som du sger ocks r det ett givet stopp p svenne asienrutten (Aus-thailand-kambodja-vietnam)vilket jag tycker man knner av rtt mycket. Jag spurtade igenom dessa lnder(var ej i australien) och satsade p Laos(som dock r p vg t samma hll) och framfrallt Burma som jag tror man kan sga r som vietnam var fr kanske 20-30 r sedan.
Men smaken r som baken, trffade mnga som tyckte mycket om Vietnam och som gjorde den vanliga rutten, jag var hur som helst inte imponerad.
edit: Kan tillgga att en stor frdel med vietnam gentemot Thailand r att man slipper se ppen prostution hela tiden. Det r olagligt i vetnam va? bra isf!