Citat:
Ursprungligen postat av Zibri
Nej, lyssna inte (så mycket) på undef. FreeBSD i all ära men Ubuntu är en duglig dist för den som inte känner sig hemma i *nixvärlden (och även för många som känner sig hemma) - till skillnad från FreeBSD.
Hehe okej, h*n är väl lite förbannad för att så många MS noobs bytt upp sig till linux. Det har jag full förståelse för. Man kan lätt bli irriterad på folk som "vill att allt ska funka" och whinar utav bara helvete så fort nåt händer och aldrig hört talas om google.
Undef, jag är inte en av dem. Jag kommer lära mig från grunden och är intresserad av att förstå motoriken under ytan. Dessutom kommer du tjäna på att sådana som jag byter upp oss till linux eftersom flera av oss kommer att bygga program som du och jag kan använda.
Jag ska nog köra ubuntu, jag har inte hört nästan något negativt, bortsett från undef-style-kritik, dessutom har jag testat det och all hårdvara som jag kopplat in funkar direkt, vilket det inte gjorde i vista. Dessutom går det fort, och GUIt är ganska likt det som är i windows (lite småäckligt iof

).