2008-03-10, 01:47
Medlem
Shine_s avatar
Sedan många år tillbaka minns jag nästintill aldrig vad jag drömt, och det känns därav heller inte som jag någonsin upplever drömmarna. Detta känns mycket tråkigt, då jag mer än gärna skulle vilja uppleva drömmar.

Har inte hittat någon bra läsning om detta, och undrar därför om någon här lider av samma sak, eller ännu bättre har lidit av det men kommit ur.
Vad kan man göra åt skiten och vad kan det bero på?
Vill ju inte vara drömlös hela livet
Citera
2008-03-10, 12:27
Medlem
Zyraks avatar
Har hört att man kan ställa klockan mitt i natten och hålla på så ett tag. Finns en bra sida om vilka timmar man drömmer som mest och så och hur man ska ställa klockan efter det. Glömt vad den heter dock.
Citera
2008-03-10, 18:52
Medlem
Shine_s avatar
ja det är kanske något att prova, tack för tipset. Värt ett ett försök iaf!
Citera
2008-03-11, 22:45
Medlem
Shine_s avatar
Ingen annan med samma problem??
Citera
2008-03-11, 22:49
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_

Jo jag lider av samma problem. Kommer i princip aldrig ihåg vad jag har drömt =/
Citera
2008-03-12, 12:54
Medlem
Phanthans avatar
Ett sätt som nästan alltid fungerar för mig är att somna om (på morgonen), och så fort jag vaknar igen så försöker jag att somna om igen och upprepar det om och om igen.
Det kanske blev lite klyddigt, men alltså att så fort man vaknar så somnar man om, då man vaknar igen så upprepar man processen.

I mitt fall så blir drömmarna intensiva och väldigt lucida.
Ett tips är att sätta klockan på två olika tider, dvs. att sätta alarmet ca. en timme (eller valfri tid) innan man egentligen ska upp. Så att man kan somna om och drömma i lungn och ro.

Jag skulle gärna vilja höra ifall ni får resultat av denna metod.
Citera
2008-03-13, 00:02
Medlem
Zyraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phanthan
Ett sätt som nästan alltid fungerar för mig är att somna om (på morgonen), och så fort jag vaknar igen så försöker jag att somna om igen och upprepar det om och om igen.
Det kanske blev lite klyddigt, men alltså att så fort man vaknar så somnar man om, då man vaknar igen så upprepar man processen.

Ett tips är att sätta klockan på två olika tider, dvs. att sätta alarmet ca. en timme (eller valfri tid) innan man egentligen ska upp. Så att man kan somna om och drömma i lungn och ro.

Låter jävligt vettigt då jag brukar drömma väldigt klara drömmar när man ligger och drar sig på mornarna.
Citera
2008-03-13, 15:47
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phanthan

Skall testa detta! Tror att det händer att jag vid sällsynta tillfällen minns fragment av drömmar från just morgonar, alternativt från typ powernaps på dan.
Citera
2008-03-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_

Jag är väl lite av en periodare. Vissa veckor drömmer jag ingenting (okej kommer inte ihåg vad jag drömmer) suck så trött på det Ingen dröm, ingen dröm? Right? Men ibland blir det hur mycket drömmar som helst. Jag förstår din frustration! Flera år... Prova inta socker innan sömn, inte provat själv men hört att det ska funka. Bless
Citera
2008-03-18, 08:16
Medlem
Klngs avatar
Här är mina tips:
Sov med riktigt kallt i rummet
Ställ klockan 4-5 timmar efter att du lagt dig
Ha en bok bredvid sängen du antecknar alla drömmar och fragment du kommer ihåg.
Citera
2008-03-19, 19:27
Medlem
Shine_s avatar
Har nu testat att ställa klockan till at tväcka mig efter några timmars sömn, funkar sådär. Vaknar upp, halvdrömmer sen skitsvaga drömmar, mest tankar faktiskt, för att sedan försvinna och inte komma ihåg ett skit

Noteringar nästa steg antar jag!
Citera
2008-03-21, 21:05
Medlem
Phanthans avatar
Prövade faktist min metod idag, fast denna gången hade jag öronproppar.

Det jag upplevde var bland de vividaste drömmar jag någonsin drömt. Drömen var en riktig mardröm, men riktigt verklig. Jag var helt övertygad om att det var på riktigt. Jag ska inte gå in på detaljer, men i drömmen så mådde jag så jävla dåligt , grym ångest.

Jag var väldigt glad då jag vaknade och insåg att allt bara var en dröm.

Men visst fungerar det, nästan för bra ibland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in