2008-03-09, 22:32
Medlem
Hej! Mitt problem ar i princip att min airport dor langsamt och ar tillslut helt dod. Jag maste starta om datorn och oftast routern for att det skall fungera igen... Jag uppdaterat allt och kor senaste verran av Leopard (10.5.2) och alla andra uppdateringar som har slappts till leopard.

Uppenbarligen efter mycket forskning och google sa har jag insett att jag inte ar ensam om detta problem och felet verkar ligga i Leopard... Men jag kan inte finna nagon losning och apple verkar inte vilja veta av problemet och jag undrar om det finns nagon darute som sitter pa en losning eller bara ett tips for att fa detta att fungera?

Tack pa forhand!

.neo
Senast redigerad av crazyneo 2008-03-09 kl. 22:39.
Citera
2008-03-10, 17:26
Medlem
Fernets avatar
Sorry, har ingen lsning men du r inte ensam...
Har sjlv inte vetat om det r Macen, routern, modemet eller UPC som r problemet. Skall fiska lite sjlv nu nr du pstr det r ett spritt problem.
Sg du om det var mer vanligt med vissa Mac-modeller t.ex?
(Igr hade min faktiskt en bra dag. Inte grinig det minsta utan kopplade upp mig med full signal hela dagen. Fr se hur den mr nr jag kommer hem...)
Citera
2008-03-10, 21:41
Medlem
Jag hade liknande problem innan, finns ngon trd om det hr i mac forumet ngon stans. Jag blev lite konfunderad nr det funkade hos en polare. s jag kpte ny router.

Kanske kan testa hos ngo granne eller linkande?
Citera
2008-03-11, 01:46
Medlem
Red/Greys avatar
Jag har samma problem med min BlackBook i Leopard. Min MBA fungerar fint med Leoprad men BB'en gr det inte. Det r udda som fan det dr, vet inte om det kanske sitter olika kort i dem?

Irriterande r det i alla fall...
Citera
2008-03-12, 15:26
Medlem
Aurora!s avatar
Jag vet inte om jag hade samma problem, men AirPortkortet i min MacBook dr och gr lngsamt s fort jag krde gamla versionen av VMWare Fusion.

Ni kr inget liknande mjligtvis?
Citera
2008-03-12, 19:21
Medlem
hmmm

ar det ingen annan som har detta problem... hmm vad kan det ga ut pa?
Citera
2008-03-12, 23:19
Medlem
God Kvll!

Har haft samma problem med min dator och router, har du Netgear + MBP verkar det vara en av de smre kombinationerna d routern inte verkar stdja mer n 54Mbps och krypteringarna WPA2-PSK [AES] och WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES] r totalt vrdelsa fr mig. Fljdaktligen har jag instllningarna p hastighet 54Mbps samt krypteringen WPA-PSK [TKIP].

Kolla ocks upp vilka kanaler andras trdlsa nt i omrdet ligger p och vlj ngt unikt.
Som sagt, jag har haft samma problem. Men efter lite konfigurationer och pill hr och var s har du nu fungerat smrtfritt i ett par mnader. Inte en enda omstart har behvts (av routern s klart).
Citera
2008-03-18, 05:55
Medlem
jag har stundtals samma problem i tiger. oftast triggas det av att jag gr ifrn hibernation(sp?) genom att ppna locket. brukar funka efter ett tag igen men som ni tidigare nmnt, fett strigt
Citera
2008-03-19, 13:24
Medlem
Fernets avatar
Jag tror, som det skrivs ovan, att det handlar om 3epartstillverkade routers och HW/SW i Macen som inte talar med varandra som de skall.
Min "vita" router i min frra bostad gav aldrig problem, men den r tyvrr kvarglmd ute i vrlden.
Det var nr jag skulle koppla upp mig mot en svart, antennfrsedd och ful router, i min nya bostad, problemen brjade. Ibland rcker det att starta om Macen (och det knns vldigt PC) och ibland rcker det att starta om router/modem. Vidare r problemet varierande beroende p var jag befinner mig i min lgenhet. (Bor i gammalt hus med vldigt stor bostadsyta och delvis vldigt tjocka vggar)

Snart kommer en Time Capsule in i mitt hus och jag tror det lser problemet.

S lnge Apples r snyggast och bst skiter jag i att man tvingas anvnda deras tillbehr fr att det skall fungera…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in