2008-03-09, 22:32
Medlem
Hej! Mitt problem ar i princip att min airport dor langsamt och ar tillslut helt dod. Jag maste starta om datorn och oftast routern for att det skall fungera igen... Jag uppdaterat allt och kor senaste verran av Leopard (10.5.2) och alla andra uppdateringar som har slappts till leopard.

Uppenbarligen efter mycket forskning och google sa har jag insett att jag inte ar ensam om detta problem och felet verkar ligga i Leopard... Men jag kan inte finna nagon losning och apple verkar inte vilja veta av problemet och jag undrar om det finns nagon darute som sitter pa en losning eller bara ett tips for att fa detta att fungera?

Tack pa forhand!

.neo
Senast redigerad av crazyneo 2008-03-09 kl. 22:39.
Citera
2008-03-10, 17:26
Medlem
Fernets avatar
Sorry, har ingen lösning men du är inte ensam...
Har själv inte vetat om det är Macen, routern, modemet eller UPC som är problemet. Skall fiska lite själv nu när du påstår det är ett spritt problem.
Såg du om det var mer vanligt med vissa Mac-modeller t.ex?
(Igår hade min faktiskt en bra dag. Inte grinig det minsta utan kopplade upp mig med full signal hela dagen. Får se hur den mår när jag kommer hem...)
Citera
2008-03-10, 21:41
Medlem
Jag hade liknande problem innan, finns någon tråd om det här i mac forumet någon stans. Jag blev lite konfunderad när det funkade hos en polare. så jag köpte ny router.

Kanske kan testa hos någo granne eller linkande?
Citera
2008-03-11, 01:46
Medlem
Red/Greys avatar
Jag har samma problem med min BlackBook i Leopard. Min MBA fungerar fint med Leoprad men BB'en gör det inte. Det är udda som fan det där, vet inte om det kanske sitter olika kort i dem?

Irriterande är det i alla fall...
Citera
2008-03-12, 15:26
Medlem
Aurora!s avatar
Jag vet inte om jag hade samma problem, men AirPortkortet i min MacBook dör och går långsamt så fort jag körde gamla versionen av VMWare Fusion.

Ni kör inget liknande möjligtvis?
Citera
2008-03-12, 19:21
Medlem
hmmm

ar det ingen annan som har detta problem... hmm vad kan det ga ut pa?
Citera
2008-03-12, 23:19
Medlem
God Kväll!

Har haft samma problem med min dator och router, har du Netgear + MBP verkar det vara en av de sämre kombinationerna då routern inte verkar stödja mer än 54Mbps och krypteringarna WPA2-PSK [AES] och WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES] är totalt värdelösa för mig. Följdaktligen har jag inställningarna på hastighet 54Mbps samt krypteringen WPA-PSK [TKIP].

Kolla också upp vilka kanaler andras trådlösa nät i området ligger på och välj ngt unikt.
Som sagt, jag har haft samma problem. Men efter lite konfigurationer och pill här och var så har du nu fungerat smärtfritt i ett par månader. Inte en enda omstart har behövts (av routern så klart).
Citera
2008-03-18, 05:55
Medlem
jag har stundtals samma problem i tiger. oftast triggas det av att jag går ifrån hibernation(sp?) genom att öppna locket. brukar funka efter ett tag igen men som ni tidigare nämnt, fett störigt
Citera
2008-03-19, 13:24
Medlem
Fernets avatar
Jag tror, som det skrivs ovan, att det handlar om 3epartstillverkade routers och HW/SW i Macen som inte talar med varandra som de skall.
Min "vita" router i min förra bostad gav aldrig problem, men den är tyvärr kvarglömd ute i världen.
Det var när jag skulle koppla upp mig mot en svart, antennförsedd och ful router, i min nya bostad, problemen började. Ibland räcker det att starta om Macen (och det känns väldigt PC) och ibland räcker det att starta om router/modem. Vidare är problemet varierande beroende på var jag befinner mig i min lägenhet. (Bor i gammalt hus med väldigt stor bostadsyta och delvis väldigt tjocka väggar)

Snart kommer en Time Capsule in i mitt hus och jag tror det löser problemet.

Så länge Apples är snyggast och bäst skiter jag i att man tvingas använda deras tillbehör för att det skall fungera…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in