2008-03-09, 19:09
Bannlyst
Finns skert trdar om det hr, men hittar inte s noga. Mod fr grna kasta trden och hnvisa mig rtt i s fall.

Min frga r: Finns det folk hr p FB som tror att Gud skapade jorden?
Citera
2008-03-09, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allmänmänsklig
Finns skert trdar om det hr, men hittar inte s noga. Mod fr grna kasta trden och hnvisa mig rtt i s fall.

r man muslim och kristen s tror man det, din trd ahr ingen debatt grund, editera inlgget till typ, finns det kristna hr som tror att jorden skapades p 7 dagar (jv tror ej p detta) ...
Citera
2008-03-09, 19:53
Bannlyst
Jag tvivlar p att alla kristna och alla muslimer bokstavstroget tror att det r s.
Jorden skapades liksom fr drygt 4,5 miljarder r sedan via The Big Bang. Vore dock intressant att se ngon sga emot det och hnvisa till att Gud skapade allt...
Citera
2008-03-09, 19:55
Medlem
Ja, jag tror p att dinosaurierna fanns fr 6000 r sedan.
Citera
2008-03-09, 21:07
Medlem
Citat:
Jag tvivlar p att alla kristna och alla muslimer bokstavstroget tror att det r s.
Jorden skapades liksom fr drygt 4,5 miljarder r sedan via The Big Bang. Vore dock intressant att se ngon sga emot det och hnvisa till att Gud skapade allt...

Genom att skapa big bang skapar man ven jorden och allt annat i universum. Frstr du?

Frgan r allts vad som skapade universum
Citera
2008-03-09, 21:25
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagg_OLF
Ja, jag tror p att dinosaurierna fanns fr 6000 r sedan.
Trden var nog serist menad - kanske olmpligt med din sorts skmt - dessutom utom smilie. Folk kan tro du menar allvar!
Citera
2008-03-09, 22:14
Medlem
Citat:

Jag kan vl slla mig till gruppen som tror att Gud skapat jorden. Evolutionen r fr mig fullstndigt ologisk.
Citera
2008-03-09, 22:20
Medlem
Akons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Jag kan vl slla mig till gruppen som tror att Gud skapat jorden. Evolutionen r fr mig fullstndigt ologisk.

Vad har jordens skapelse med evolutionen att gra?
Citera
2008-03-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akon
Vad har jordens skapelse med evolutionen att gra?

h...

Skapelse eller evolution....Antingen kom jorden till av en Gud som skapat universum och d ox Tellus...eller s kom det hela till av en stor smll som inte hade nt ursprung hos en Gud. Och jag tror p det frsta.
Citera
2008-03-09, 22:48
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Du har naturligtvis din frihet att tycka s. I verkligheten representerar dock evolutionen eller teorin runt den ett avsevrt mycket mer vertygande hndelsefrlopp n skapelseberttelserna i de stora religionerna. Det enkla sklet r att de senare p punkt efter punkt bevisats vara felaktiga. En mycket vertygande och tung majoritet bland jordens vetenskapsmn talar fr evolutionen som det enda sannolika mjligheten. Den vertygelsen bekrftas av ett stort antal konkreta bevis av vilka genetiken med strsta kraft beseglat de ursprungliga delteorierna.
Citera
2008-03-09, 22:50
Medlem
Saferider0.02s avatar
Citat:
Skapelse eller evolution....Antingen kom jorden till av en Gud som skapat universum och d ox Tellus...eller s kom det hela till av en stor smll som inte hade nt ursprung hos en Gud. Och jag tror p det frsta.
Evolutionsteorin har ingenting med Big Bang-teorin att gra.
Citera
2008-03-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Du har naturligtvis din frihet att tycka s. I verkligheten representerar dock evolutionen eller teorin runt den ett avsevrt mycket mer vertygande hndelsefrlopp n skapelseberttelserna i de stora religionerna. Det enkla sklet r att de senare p punkt efter punkt bevisats vara felaktiga. En mycket vertygande och tung majoritet bland jordens vetenskapsmn talar fr evolutionen som det enda sannolika mjligheten. Den vertygelsen bekrftas av ett stort antal konkreta bevis av vilka genetiken med strsta kraft beseglat de ursprungliga delteorierna.

I verkligheten r evolutionen enbart en teori. I verkligheten kan den inte frklara hur universum en gng uppstod, eller rttare, vad som lg bakom big bang.
I verkligheten saknas bevis fr alla mellanformer och "felande lnkar".
I verkligheten har inte bibelns skapelseberttelse "punkt fr punkt bevisats vara felaktiga". I verkligheten finns det framtrdande forskare som inte frnekar en Gud, eller tminstone en intelligens som ligger bakom alltet.
Och i verkligheten r evolutionsteorin en trosfrga i lika hg grad som skapelseberttelsen. (En teori som fr vrigt i mina gon krver ett stort mtt av tro...och ska vi sga en hel del hjrntvtt redan i skolan).
Glm sen inte alla miljoner mnniskor med varierande bakgrunder och utbildningar ver hela jorden som faktiskt finner skapelsen vara det enda logiska att tro p. Vetenskapsmn som bara ser det dom vill se och som tystar kollegor som tnker p andra stt ger jag inte mkt fr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in